Na hoeveel keer seks zwanger?

Hallo,
Na hoeveel seks was je zwanger? En hoe vaak per week had je dan seks om zwanger te worden?

Ik 9 x .. bij de 9e keer was het eindelijk raak
En we hadden toen 3 x per week seks..

quote: Yolanthee_ schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2007 17:28:25'));

Hallo,
Na hoeveel seks was je zwanger? En hoe vaak per week had je dan seks om zwanger te worden?

Ik 9 x .. bij de 9e keer was het eindelijk raak
En we hadden toen 3 x per week seks..

Hai yolanthee, Ik las je vraag ook bij een ander topic. Je vraagstelling snap ik niet helemaal. je was de vorige keer dus na 3 weken zwanger? Hoe weet je dat de 9e vrijpartij de juiste was, je kunt ook tijdens 1 van de vrijpartijen ervoor bevrucht zijn.
Het is niet gebruikelijk om in hoeveelheid seks te rekenen, maar in  aantal cycli/ronde.   Ik was in ronde 4 zwanger(helaas miskraam) en in ronde 9(helaas weer miskraam) en toen in ronde 10 weer(nu inmiddels 25 wken zwanger)
En 3 keer per week seks is prima. als je vaker sekst heeft het sperma niet de kans op goed volume te komen. Je hebt maar 1 ei per maand, en die kan maar 1 keer bevrucht worden. Je bent maar  1-5 dagen per maand vruchtbaar. Of je die maand nu 100 keer sekst of 1 keer, het blijft een wonder en een gelukstreffer.Het enige wat je kunt doen is je vruchtbare dagen in de gaten blijven houden en in die periode minimaal 1 keer vrijen.
succes. Ennuh, zwanger worden is geen wedstrijd maar een kadootje!!

groetjes, Annette

Hoi,

Het heeft inderdaad niets mee te maken met de hoeveelheid vrijen maar  of  je het op het juist moment doet, dus tijdens  je vruchtbare periode.  Als je meteen de 1e maand zwanger bent geraakt dan heb je het dus op het juiste moment gedaan of het  nou je 9e keer was kan je echter  niet weten als je vaker per week sex had. Wij zijn  na 2 keer proberen zwanger geraakt dus de 2e maand. Dat is vrij snel maar ik was al 8 maanden daarvoor gestopt met de pil. Het verschilt echt per vrouw, de ene raakt meteen  zwanger, de andere  doet er maanden, soms wel jaren over.  

Grt Jacy

hoi nee ik snap ook niet helemaal hoe je de keren van zwanger worden bedoeld,je kan wel bij hebben gehouden wanner je precies seks hebt gehad,maar weet nooit welke keer het raak was.ikzelf was direkt na het stoppen met de pil zwanger,heb geen spontane menstruatie meer gehad.ik heb het geluk dat het zo snel ging,maar ik hoor er genoeg om me heen die er echt een race van maken.wij hebben bij het stoppen bewust voor ogen gehouden om zeker een jaar ervooruit te trekken,dit ook omdat ik heel nabij mee maak dat het al jaren niet wil en ook niet zal gaan lukken.hierdoor besef ik maar al te goed dat zwanger worden en blijven een echt wonder is en dat je dat goed voor ogen moet houden!!!jb 35 weken

Hoi,

Sorry, maar ik moest wel lachen om de vraag! Is het belangrijk dan, na hoeveel keer seks je zwanger bent? Ik weet wel dat ik voor mijn gevoel snel zwanger was, 3 maanden na het verwijderen van het spiraaltje. Dat vonden wij een zegen, want er zijn genoeg verhalen van mensen die er lang over moeten doen.

En ik vond het niet nodig een dagboek bij te houden op welke dag wij seks hadden gehad. Ons seksleven is niet echt regelmatig (dus niet standaard een aantal keren per week of op een vaste dag). Wie houdt zo iets bij?

Zoals iemand hier al schreef: zwanger zijn is een cadeautje! Een zegen!

Gr. Tamara

hallo ik ben 18 april gestopt met de pil dus ik heb gekeken op startpagina waneer mijn vruchtbare dag was   dat was 9 mei maar toe hebben we geen sexs gehad dus ik moet dus op een andere dag zwanger zijn geraakt dus je hoeft niet op de dag zelf te doen gr ramona

Op advies van de arts was ik even gestopt met alle anti conceptie omdat mijn hele lijf van slag was.. ben precies 2 x normaal ongsteld geweest, mijn vriend was 5 weken weg, kwam terug in de laatste helft van mijn laatste menstruatie, we hebben elkaar toen nog geen  1,5 week gezien en toen moest ik lang weg (werken beide bij defensie) Als ik iets NIET verwacht had is dat ik zwanger zou zijn  als ik terug reken kan het ook eigenlijk niet.. maar stress, spanning en weet ik wat voor veranderingen kunnen allemaal invloed hebben op je hormoonhuishouding.... Maar mijn vriend is natuurlijk wel erg trots op zich zelf en de kwaliteit (...)

Ook ik was na het stoppen met de pil meteen zwanger en heb geen normale menstruatie meer gehad, maar hoe vaak we sex gehad hebben en wanneer het raak was, geen idee! Wij hadden het nog niet verwacht, maar waren er wel ontzettend blij mee, niet wachten en geen teleurstelling als ik toch ongesteld was geworden. Ik besef me wel dat we erg veel geluk gehad hebben dat het zo snel "raak" was, geniet van je zwangerschap.

Gr. Ilona

Terug
Bovenaan