Na hoeveel rondes naar huisarts of gyn?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

De tittel zegt het al.
Ik zit nu in ronde 6 voor nr 2 en het wil maar niet lukken volgens mijn gevoel.
Bij mijn dochter nam ik mooi mijn pil en werd ik toch zwanger,was uit een vorige relatie.
Dus ja dan denk je,zal dit keer ook wel zo snel gaan,maar niets is minderwaar.
Ik heb maandag mijn NOD maar ik voel dat het weer niet raak is,dus dan maar op naar ronde 7.
Mijn vriend voelt hem dan schuldig en denkt dat het aan hem ligt en nu vraag ik mij af of het al nodig is om even op controle te gaan,of ze voor ons al iets kunnen betekenen of dat ik het beter nog afwacht.
Wat denken jullie?
Liefs

Hoi,

Ik zou me nog niet te druk maken als ik jou was! (en ik weet dat dat makkelijker gezegd is als gedaan). Je kan natuurlijk altijd naar de huisarts gaan maar geen idee of hij/zij nu al wat doet!
Wij zijn inmiddels beland in ronde 11. Vorig jaar november heb ik wel een heel vroege miskraam gehad en sindsdien is mijn cyclus behoorlijk verstoord. Ben er voor naar de huisarts geweest en als het in juli nog zo is wordt ik doorgestuurd naar de gyn.
Van mijn dochter was ik overigens gelijk zwanger dus waarom nu nog niet is voor mij een raadsel!

Ik zou eerst nog een paar rondes afwachten want anders krijg je van de dokter alleen maar het antwoord dat het gemiddeld een jaar duurd en dan ga je met een domper naar huis!

Succes!

Fritz

op zich is 6 rondes niet echt lang, gemiddeld staat er een jaar voor

Ik zelf was in aug 2007 zwanger in de 1e ronde , is helaas een mk geworden. Paar maanden doorgeoefend, maar had zelf t idee dat t niet helemaal goed zat. Dus heb me door laten verwijzen naar gyn. Ik had ook wel beetje leeftijd tegen (toen 33 bijna 34), dus ook wel een reden. Er bleek dus ook van alles mis te zijn waardoor t daarna niet gelijk meer  lukte, zuur baarmoederslijm, na een kijkoperatie ook nog 1 dichte eileider.
Bijna 1,5 jaar later na de mk ben ik toch weer zwanger geraakt, en ben nu bijna 22 weken zwanger van ons 1e kindje! Wie weet had t nog langer geduurt als ik me niet had laten doorverwijzen

Als je het echt niet vertrouwt, ga op je gevoel af en laat je doorverwijzen. En laat je niet afschepen! Het is jouw lichaam! je kan het ook een beetje aandikken door te zeggen dat je al langer bezig bent, bijna een jaar ofzo

Succes, hoop dat je snel zwanger raakt

Terug
Bovenaan