Na hoeveel weken ging bij jullie de misselijkheid over?

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 11 wk en 4 dagen en vanaf week 5 behoorlijk misselijk en veel overgeven. Ben hiervoor ook al twee keer opgenomen geweest in de afgelopen weken, omdat ik niks meer binnen hield en daardoor uitgedroogd dreigde te raken. Nu zeiden ze in het ziekenhuis dat het nu eigenlijk wel beter moet gaan, maar heb ook verhalen gehoord over 7 maanden zo extreem misselijk. Ik vroeg me af hoe lang het bij jullie duurde, want kan me bijna niet meer voorstellen hoe het is om me niet de hele dag zo beroerd te voelen. hoop zo dat het binnenkort iets beter gaat, want ik zit er behoorlijk doorheen. Nou, ik hoop iets van jullie te horen!

Liefs Maaike

WaT vervelend zeg!
Ik heb ook wel last, ben nu 7 weken, maar gelukkig nog niet overgegeven....
Denk dat dat nog wel komt...ben elke dag misselijker!

Ik heb gehoord dat de misselijkheid rond de 12de tot 14de week over gaat,
maar ook dat het soms de hele zwangerschap duurt (moet je toch niet aan denken!)

SUCCES!

Hoi hoi,

Ik heb hier 14 weken last van gehad. En daarna ging het dus echt een heeeel stuk beter!
Dus geef de moed niet op. HOu vol

Succes

Groetjes Saskia

Hoi hoi,

Ik ben inmiddels bevallen, maar af en toe lees ik hier nog wel eens mee.
Ik heb ook zo'n last gehad van die misselijkheid, ben ook twee keer opgenomen geweest, omdat ik ook niets meer binnenhield.
Bij mij heeft het overgeven tot een week of 28 geduurd en tot ongeveer 32 weken was ik misselijk. Daarna was het weer over.
Nog wat tips waardoor de misselijkheid wat minder kan worden:
pepermunt eten, of pepermuntthee drinken
Gember eten (niet te veel, af en toe een bolletje)
Gembersiroop door de thee (best lekker!)
Acupunctuur (heeft mij echt goed geholpen, het maakte het draaglijk en dat was voor mij al heel wat...)
Medicijnen heb ik ook gehad (Emesafene zetpillen, Stemetil zetpillen en Primperan in het infuus in het ziekenhuis. Geen van de drie hielp)

Dat is wat ik me zo kan herinneren (tsja, die zwangerschapsdementie he? Is nog steeds niet over hi hi hi).
Als me nog iets te binnen schiet laat ik het weten.

Heel veel succes allemaal en ik hoop dat jullie er snel weer af zijn!

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Hoi,
Ja vreselijk die misselijkheid weet eer helaas alles vanaf.
Bij alle 5 mijn zwangerschappen ben ik erg misselijk geweest en gespuugd en bij alle 5 was het rond 16-17 over ,dus houdt hoop!

groetjes yvonne

Heel erg bedankt voor jullie reacties! heb idd ook emesafene gehad en die hielpen idd niks. In het ziekenhuis waar ik lag wilde ze niks in het infuus doen van medicijnen. Het is dat mijn tante in een ander ziekenhuis werkt en die zei dat er dus wel een medicijn bestond, maar in mijn ziekenhuis wilde ze het echt niet geven.
Lichamelijk gaat het nu best aardig, ben nog wel heel beroerd, maar niet meer overgeven, maar zit er nu vooral geestelijk doorheen. Van de hele dag op de bank liggen word je ook niet veel vrolijker en toch blijven eten en drinken terwijl ik me zo misselijk voel is echt een hele grote opgave.
Nou laten we hopen dat het niet tot week 32 duurt en het idd bij een week of 16 over is. Een maand moet toch nog wel goed zijn vol te houden hoop ik. Iedereen die zich nu ook zo beroerd voelt veel sterkte!

Liefs Maaike

hoi maakie82,
bij mij was de misselijkheid weg toen ik 17 weken was. daarna ben ik wel nog een paar weken lang soms misselijk geweest. nu ben ik 26 weken zwanger en ik moet nog steeds overgeven. ik moet erg uitkijken met wat ik eet, zware, scherpe og gekruide dingen kan ik niet meer eten. maar soms is mijn maag toch zo van streek dat ik helemaal niks meer kan verdragen....
ach, als de kleine er is zijn we alles vergeten. toch?

groetjes martine (26 weken)

Hier nog eentje!! Bij mijn 1e zw.schap duurde het tot ca. week 12 en bij de 2e tot week 16. Los van het feit dat je zo slap als een vaatdoek bent en je je alleen maar zwaar beroerd voelt, vond ik het (zeker de 2e x) vooral geestelijk heel zwaar. Ik had natuurlijk al een peutertje rond lopen die ik zelf niet kon verzorgen. Af en toe hoopte ik stiekem zelfs dat ik niet meer zwanger zou zijn......Wat voelde ik me schuldig!!!! Inmiddels is Marijn al weer 4 maanden en ben ik de periode (bijna) weer helemaal vergeten.....gelukkig maar!
Veel sterkte meid en echt........het wordt beter!!!!!!!!!
Patricia

Terug
Bovenaan