na hoeveel weken voel je je weer de oude?

Heeey allemaal,

Ff een vraagje: Na hoeveel weken voelen jullie je weer jezelf na de bevalling? Dus geen pijntjes meer, makkelijk de stoel in en uit, lekker een eind wandelen, niet meer moe, hechtingen geheeld, lekker weer in het huishouden aan de slag, noem het maar op....gewoon zoals je je voor je zwangerschap ook voelde, behalve dan dat je nu een moedertje bent ;)
Ik ben woensdag 3 weken onderweg en ik vind het persoonlijk erg tegenvallen.....ik ben niet zo'n type dat hele dagen rustig aan doet en wil het liefst alles gewoon weer doen!
Als ik een wasje heb gedraaid en opgehangen of een potje hebt gekookt ben ik al moe, pffff! Mijn onderkantje voelt nog steeds bont en blauw, de wond trekt nog, aambeien gaan maar niet over, de ontlasting is nog niet lekker op gang, wrs nog steeds baalsontsteking (ook catheter! morgen wrs 2e abkuur!), ik ben er zo zat van!
Ik wil gewoon weer stofzuigen, bukken zonder pijn, 'smorgens wakker worden zonder het gevoel te hebben dat ik in 1 nacht 60 jaar ouder ben geworden, weer gewoon poepen, plassen én sexen!!
Ben erg benieuwd hoe lang het bij jullie allemaal duurt en na hoelang jullie weer volledig op de been zijn/waren!! Ben ik té ongeduldig of duurt het bij mij echt te lang???

Liefs Kim

Hi Kim,

Ik denk dat het herstel bij iedereen anders verloopt en langer of minder lang duurt. Geen bevalling is ook hetzelfde.

Ik ben nu 7 weken onderweg en nog steeds moe! Maar wij hebben een huilbaby en die vreet energie. Niet dat jouw probleem daardoor minder is, maar wat ik wil zeggen is dat mijn vermoeidheid dus voornamelijk komt omdat ik alleen maar 24 uur per dag met de kleine bezig ben.

Als jij zelf vindt dat het herstel niet goed gaat, dan moet je je even melden bij de huisarts. Jij kent jouw lichaam het beste. En je huisarts kan je vast wel meer vertellen.

Sterkte er mee.

Groetjes Tamara
(februari forum)

Je moet ongeveer 6 weken rekenen dat je nog kraamvrouw bent zei de kraamverz.!! Maar soms duurt t gewoon nog wat langer of korter! Ik voel me nu al best goed (denk ik zelf na 2,5 week) maar zo gauw ik maar te veel doe bloed ik meer... maar voor de rest heb ik nergens last meer van gelukkig!

Bij mn eerste was mn lichaam echt pas na een jaar weer zoals vanouds.... dus weer op oud gewicht en geen aambeien meer etc.

Sterkte ermee meid, en anders idd ff langs de Huisartsgaan

DIkke x JOyce

Ik ben nu bijna 8 weken trotse mama! Ben beneden goed hersteld, en mijn aambeien zijn gelukkig verleden tijd, al is het daar nog wel wat gevoelig, een kloofje volgens de huisarts. Ik heb wat ruw littekenweefsel bij mijn vagina en heb hier nu op advies van de verloskundige vitamine E creme voor gehaald. We zullen zien of dit werkt. Behalve de vermoeidheid ivm de gebroken nachten, valt het me allemaal mee. Het enige waar ik last van heb is enorm vermoeide voeten, pijnlijk van enkel tot enkel. Ik wijd dit voornamelijk aan het overgewicht wat ik mee moet dragen, rustig aan begonnen met sporten vandaag, hopelijk gaat mijn gewicht daardoor beetje bij beetje naar beneden...
Ik ben 2 weken geleden begonnen met de pil (cerazette ivm borstvoeding) en ben nu ongesteld, aparte ervaring, ik heb het niet gemisd al die tijd!)

Dus behalve overgewicht en pijnlijke voeten, voel ik me inmiddels weer redelijk goed, conditie moet natuurlijk weer opgebouwd worden...

Groetjes Linda

De eerste keer had ik een hechting en dat duurde wel even voor het weer de oude was, daar beneden.

Mbt die vermoeidheid... tja ze zeggen niet voor niets, de eerste drie letters van moeder zijn... inderdaad ;-) MOE!

Maareh, mocht het de spuigaten uitlopen, kan het zijn dat je een ijzertekort hebt ofzo? Ik had dat tijdens mijn zwangerschap, zat op het randje en ben toen aan de floradix gegaan. Dat heeft goed geholpen.

Enneh, gun jezelf wat tijd en vooral ook tijd voor jezelf. Dat hele moeder worden is best heftig. Ik merk nu -Jasmijn is nummer twee-, dat het emotioneel een stuk minder zwaar is. En dus ook een stuk minder vermoeiend.

Hoi Kim,

Ik ben nu 4 en halve week onderweg en ik moet
zeggen dat ik me nu lichamelijk weer redelijk fit voel.
Het is mijn tweede. Nu moet ik wel zeggen dat ik een hele snelle ongecompiceerde bevalling heb gehad en mijn lichaam ook weinig heeft geleden.
Echter voor mij geld, ik vind 'ont' zwangeren 3 keer zo naar als het zwanger zijn en bevallen zelf.
De Hormonale aanvallen zijn de ene dag erger als de ander. Ik zou me graag weer vrolijk en sterk in mijn schoenen voelen, mijn oude ik zijn. Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat het echt een tijdje heeft geduurd voor ik weer mezelf was.
Ik kan nu echter zeggen dat ik weet dat het ook weer over gaat en als je er later op terug kijkt, de tijd eigenlijk best snel gegaan is.

Dus sterkt meid! En echt, voor je het weet denk je, jeetje?? Is mijn kleine nu alweer 1 jaar?? Dus probeer lekker te genieten van je tijd!

Liefs Geluksvogeltje

Terug
Bovenaan