na HSG

ha meiden,

Woensdag kreeg ik van de gyn te horen dat ik een HSG-onderzoek zal krijgen. Hij vertelde dat wanneer de uitkomst goed is, het ziekenhuis ervan uitgaat dat je het de volgende 6 mnd gewoon weer zelf probeert. Ik was daar eigenlijk wel een klein beetje teleurgesteld over. Natuurlijk hoop ik dat alles goed is en dat het nog eens vanzelf gaat lukken, maar 6 maanden weer proberen... daar word ik wel een beetje moedeloos van.
Ging het bij de andere dames ook zo? Als ik de verhalen goed gelezen heb, heb ik het idee dat sommigen van jullie gelijk al een traject ingingen??

groetjes,
Gonnie

Hoi Gonnie,

Het is bij iedereen weer anders. Over het algemeen moet je ca. 3 jaar bezig zijn geweest en kom je dan in aanmerking voor IUI/IVF, maar ook dat verschilt p.p. en per zh
Ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent maar de MMM is ook niet alles hoor. Wie weet lukt het jullie ineens in deze 6 maanden!
Ik heb zelf het hele circus ook moeten doorlopen, ben nu met IVF bezig (ook na 3 jaar) en weet wel dat een assertieve houding altijd een rol kan spelen....dus je kunt de witjas altijd eens met goede argumenten gaan overtuigen!

Suc6 meid,
liefs van Suus

Hallo Gonnie,

Van mijn gyn hoorde ik dat je na hsg tijdelijk een iets verhoogde kans hebt op zwangerschap. Dus het is in ieder geval niet helemaal verloren tijd. Zelf heb ik direct na het onderzoek clomid gekregen, maar dat was omdat mijn hormoonwaardes niet in orde waren. Heeft de gyn bij jou ook bloed laten prikken?

Sterkte, Fen

Hallo Gonnie,
Kan me voorstellen dat je lichtelijk teleurgesteld was. Het ligt aan de gyn of hij je na 6 maanden weer wil zien. Het ziekenhuis heeft daar niet veel mee te maken hoor. Ik heb de HSG test in juli gehad, door een andere gyn want de mijne was met vakantie. Hij zei dat ik drie maanden later weer terug moest komen en toen ik dus weer moest was mijn eigen gyn er eigenlijk niet zo gelukkig mee dat hij dat gezegd had want hij had me wel eerder willen zien. Nu is het wel zo dat ik het verschrikkelijk onregelmatig ben, er zit af en toe zomaar twee en halve maand tussen dus misschien dat hij me daarom eerder wilde zien. Maar in principe waren bij ons alle testen goed dus ik weet het ook niet. Ik denk zelf dat het per gyn verschilt hoeveel tijd ze tussen de hsg test en de volgende afspraak voorbij laten gaan. Ik las wel ergens dat als de kijkoperatie goed is gegaan dat je dan pas 6 maanden later weer terug mag komen maar dat zal ook wel te maken hebben met de herstelperiode.
Hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en dat het niet te warrig was.
Sterkte ermee en wanneer moet je voor de test.
Groetjes
patricia

Terug
Bovenaan