na keizersnee een normale bevalling?

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Mirjam en ben 25 jaar. Ben een trotse moeder van een zoon van 2 jaar.
Omdat ik diabetes heb ben ik bij de bevalling van mijn zoon 2 weken voor de uitgerekende datum ingeleid. Helaas liep de bevalling niet helemaal goed, ik kreeg koorts en mijn zoon zijn hartslag was te hoog en heb ik een keizersnee gehad.
Ben nu weer in blije verwachting, maar las ergens dat als je een keizersnee hebt  gehad je niet ingeleid mag worden.
Heeft hier iemand ervaring mee? Wil   het heel graag weten, hoop nl wel gewoon te kunnen bevallen,

Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

Ik ben in september bevallen van een zoon. Hij was 15 dagen te laat (42 weken), was niet ingedaald en lag verkeerd om en hij was ook nog is ruim 9 pond. Na 30 uur en een vacuum poging, uiteindelijk toch maar een keizersnee.
Ik ben nu 10 weken zwanger en ben 2 weken terug voor het eerst naar de gyneacoloog geweest. Ik wilde meteen weten wat jij ook vraagt. Mij is verteld dat je dus wel ingeleid mag worden na een keizersnede, ze doen dat alleen op een andere mannier dan normaal, dus niet met een staafje met gel, maar met een ballon achtig ding, of door breken van de vliezen (ik laat me wel verder inlichten tegen de tijd dat het zover is)

Als je echt een goede uitleg wil moet je gewoon een keer langs de gyn. Die kan je dan alle mogelijkheden het beste vertellen.

Liefs Jen

Hey Mirjam!

Ik heb nu 2 ks gehad en de derde gaat gebeuren in augustus... Na de eerste ks kreeg ik netjes te horen dat de volgende in ieder geval een zh-bevalling moest gaan worden vanwege de mogelijke complicaties. Maar dat er geen enkele reden ( toen nog) was om niet via de normale weg te bevallen.
Over inleiden ja of nee, durf ik even niets te zeggen... Waarschijnlijk heb je ook zeer snel al je eerste bezoek aan de vk weer, en die kan misschien al prima jouw vraag beantwoorden hoor! Maar voorlopig denk ik dat je prima op de normale manier kan bevallen!
Succes!

Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan