Na keizersnee zwanger van de 2de&last v litteken

Ik heb in 2010 een prachtige dochter gekregen dmv een keizersnee.
Nu ben ik ruim 5wk zwanger van de 2e& ik heb het gevoel dat m'n litteken aan het trekken is. Ik krijg daar steekjes & het voelt gevoelig. Nu al, is dit normaal?

Wie heeft hier ervaring mee? En heeft tips?

Liefs Mieka
 
ook ik heb een keizersnee gehad maar dan in 2006.
de eerste paar weken van mijn zwangerschap was het litteken ook gevoelig daarna werd het minder.
nu ben ik 29 weken zwanger en word het sinds twee weken weer erger, komt ook doordat de kleine erop ligt.
ik heb een bekkenband ivm bekkeninstabiliteit en als ik veel last van het litteken heb doe ik die ook wel eens om deze ondersteunt de buik ook.
als je buik groter word kun je een speciale buikband halen
 
Hoi Mieka,

Het is vrij normaal dat je het litteken voelt. Ik heb ook een keizersnede gehad bij ons eerste kindje. 6 maanden daarna was ik alweer zwanger van de tweede. Ik heb toen ook wel af en toe wat last gehad van het litteken, maar dit komt denk ik ook door hormonale veranderingen, het is gewoon gevoeliger allemaal. Verder heb ik op wat trekkerig gevoel na, weinig problemen gehad met het litteken bij mijn tweede zwangerschap. En nu is baby drie op komst, en voel ik eigenlijk nu pas het litteken (ben nu 37 weken zwanger), puur vanwege de druk die op het litteken komt te staan, en aangezien het litteken weefsel nogal stug is en niet meerekt, voelt dit af en toe trekkerig. Ik maak me er niet druk om.

Sterkte!

Liefs mammma
 
Ik heb ook in 2006 een keizersnee gehad en ja dat je het voelt trekken zo snel is op zich heel normaal. Ik heb het ook gehad in het begin. Nu ben ik 11 weken zwanger en heb ik er zo goed als geen last meer van maar als het verder gaat groeien is de kans natuurlijk groot dat ik het wel weer ga voelen.

xx
 
Terug
Bovenaan