Na minimaal 16 maanden niet zwanger maar alles goed

Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn na 1 jaar oefenen naar de HA gegaan. Daarbij is zijn sperma en zijn mijn bloedwaarden op Chlamidia gecheckt.
Alle waardes waren goed dus het zou gewoon moet lukken bij ons zei de HA.

Nu zijn we alweer 4 maanden verder en ben ik nu wel beetje moederloos geworden. Vanuit de huisarts moeten we het nog 1 jaar proberen voordat we terug mogen komen.

Dit is erg frustrerend want je gaat er toch vanuit dat het zou moeten lukken als alle waardes goed zijn.

Ben echt bang dat er toch meer aan de hand is. In april wordt ik 30 en hoopte eerder altijd voor mijn 30ste kinderen te kunnen krijgen.

Heeft iemand tips over hoe hier mee om gaan en info over hoe nu we misschien stappen kunnen versnellen?

Hmm als je echt niet zwanger kan raken is er toch wel meer aan de hand dan chlamydia? Ik ben er totaal niet in thuis maar vind het vreemd dat er getest wordt op chlamydia terwijl er misschien wel meer aan de hand is? Je lichaam kan je ook aardig voor de gek houden als je er zo mee bezig bent maar kan me voorstellen dat dit frustreert! Weet je wel wanneer je eisprong precies is? 

Normaal sturen ze je na een jaar wel door voor verdere onderzoeken in het ziekenhuis. Als jullie was zou ik.op je strepen staan en ervoor zorgen.dat je een verwijzing krijgt. Met alleen daarop testen kom je ook  het verder. Er valt nog zoveel meer te bekijken en te testen. 

Je zou eens rechtstreeks contact kunnen opnemen met verloskundige. Die kunnen/willen je ook heel graag helpen bij het zwanger worden. Als zij het nodig achten kunnen zij je ook doorsturen naar gyno.

Nog een keer naar de huisarts en vragen om een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Die kan dan een cyclus ronde van je volgen en nader onderzoek doen om meer inzicht te krijgen. Zou het wel doorzetten bij de ha. Heel veel succes

Wat je nu zelf al kunt gaan doen: jouw cyclus 3 maansen lang bijhouden door jezelf elke ochtend voor je opstaat rectaal te temperaturen. Dat is een van de eerste dingen die je in het zh zal worden gevraagd te doen. En terug naar de ha voor een doorverwijzing. Geef aan dat je dit nu graag verder uit wilt zoeken en niet alleen bij je vriend, maar ook wilt weten hoe het met jouw vruchtbaarheid zit. 
Zelf ovulatietesten gaan gebruiken een aantal maanden geeft je ook inzicht in jouw cyclus. Voor hetzelfde geldt vrijen jullie op de verkeerde momenten ;) 
En geduld en rust en vertrouwen zijn na zo'n tijd proberen moeilijk, maar stress houdt een mogelijke zwangerschap nog meer tegen. Probeer ook de sexen gewoon voor de fun, dat was bij ons op een gegeven moment alleen nog puur voor het maken van een kindje en uiteindelijk wel fijn voor je relatie om ook gewoon liefde te blijven delen. 
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Een cyclusintekengrafiek kun je zo vinden via google. Of er zijn apps waar je het in bij kunt houden. 
Heel veel sterkte!!

Normaal reageer ik eigenlijk niet op het forum maar het advies hierboven riep bij mij op dat toch te doen. Na jaren ervaring met fertiliteitsbehandelingen is mijn advies om zeker niet zelf ovulatie testen te gaan kopen en gebruiken. Wij kregen dit advies van vrienden jaren terug, met gevolg dat er veel geld en frustraties doorheen gingen. 

Ga naar je huisarts. Na een jaar proberen word je over het algemeen doorverwezen naar het ziekenhuis. Zij gaan stapsgewijs met jullie kijken naar de beste behandelmethoden. Sla goed bedoelde adviezen in de wind en ga naar de mensen die er verstand van hebben. 

Normaal reageer ik eigenlijk niet op het forum maar het advies hierboven riep bij mij op dat toch te doen. Na jaren ervaring met fertiliteitsbehandelingen is mijn advies om zeker niet zelf ovulatie testen te gaan kopen en gebruiken. Wij kregen dit advies van vrienden jaren terug, met gevolg dat er veel geld en frustraties doorheen gingen. 

Ga naar je huisarts. Na een jaar proberen word je over het algemeen doorverwezen naar het ziekenhuis. Zij gaan stapsgewijs met jullie kijken naar de beste behandelmethoden. Sla goed bedoelde adviezen in de wind en ga naar de mensen die er verstand van hebben. 

Terug
Bovenaan