na miskraam (3 mnd zwanger) weer proberen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Na 3 maanden op een roze wolk te hebben gezeten, helaas weer terug bij af. Ik heb een miskraam gehad en na een hoop pijn en bloedverlies een curretage moeten ondergaan. Ben nu aan het herstellen.
Het trieste van het verhaal is dat we bij 9 wk een echo hebben gehad, met kloppend hartje en alles erop en eraan. Dan ga je er vanuit dat alles goed is, maar helaas dus. Hoop dat we snel weer zwanger mogen worden, maar ik zie wel op tegen die eerste 3 maanden. Je krijgt geen extra controles  na 1 miskraam, dus het wordt hopen en afwachten.
Jullie ook allemaal heeeeel veel succes!
Muus X.

Hai,

ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen met het verwerken!!! Neem er de tijd voor!!
Ik heb zelf 2 miskramen gehad. Ik  ben nu 1 dag overtijd, maar durf nog niet te testen. Ook ik zie wel op tegen de eerste 3 maanden als het weer zover mag zijn.
De angst om weer te horen dat het niet goed is.
Ik blijf onder controle van de gynaecoloog de eerste 3 maanden (ik weet niet hoe dat bij jou is), en volgens mij krijg je dan wel eerder een echo en ook meer echos.

Sterkte!!

Liefs,
J_J

hoi.......
ik wilde je even heel veel sterkte wensen met je herstel en t opnieuw proberen dadelijk....
ik weet wat je voelt , ik heb zelf een vroeggeboorte gekregen met 24 weken van mijn tweelingjongens storm en daan!! ze kwamen gewoon in een keer en niks kon t nog tegen houden......helaas was t te vroeg voor mijn jongens.....24 weken is de minimale minimale minimale ondergrens en de longetjes waren nog niet volgroeid..ze hebben wel heel even geleefd,maar zijn toen overleden................
maar ik weet hoe je je ongeveer voelt.. je leefd op een rose wolk, in een droom die gaat uitkomen....................
Je ziet je toekomst al helemaal voor je:Wandelen met je baby eten geven etc,en dan in een keer gaat jullie droom aan flarden!!! weg toekomstbeeld!! weg droom!!
en dat is kei hard!!
maar probeer t een plaatsje te geven, jullie kindje zit voor altijd in je hoofd en in jullie hart!!
weet dat als jullie dadelijk mischien opnieuw een x zwanger zijn dat t een ander kindje is en dat alles anders is en meestal gaat t goed! allleen soms niet.....
En uiteindelijk probeerje mooie momenten te onthouden!!!toen jullie samen ondekten dat je zwanger was hoe blij dat jullie waren!! en de eerste echo hoe mooi en weer waren jullie heel dicht bijelkaar !! en zo blij ....
uiteindelijk moet je die momenten in jullie hoofd en hart onthouden en jullie zullen er dan samen ook sterker van worden           ...........uiteindelijk!!!!
probeer er zoveel mogenlijk over te praten samen, t was jullie kindje en daar mag je over praten ,ook over wat je droom was[ook voor je vriend/man] en hoe je t allemaal   zag in jullie toekomst met zn 3 tjes.....
praat erover   en hier op t forum   ken je ook veel kwijt ,heb ik zelf de ervaring!!
ik wil je heel veel sterke wensen met jullie tweeen   en ook heel veel geluk in jullie toekomst!!\
veel liefs lilian30

Sterkte ermee! Ben nu bijna 7 weken zwanger, en heb nu ook beetje bloedverlies. Weet niet of dit nu een mk is of kan worden. Heb verder geen pijn ofzo, kon volgens vk ook blaasontsteking zijn. Maar volgens mij komt bloed niet met plas mee, maar uit de schede. Kon ook wondje zijn in baarmoeder. Gewoon afwachten dus.

In ieder geval nog een keer sterkte!

Wat heftig allemaal! Ik kan me voorstellen dat je als je je kindjes 24 weken hebt gehad dat het dan onmenselijk is dat het dan nog verkeerd gaat! Heel veel sterkte ermee!

Ik heb zelf ook een miskraam gehad. Bij 6 weken. Dit is natuurlijk niet te vergelijken, maar toch heb ik er heel veel verdriet van. Ik was nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest! En in 1 keer is het allemaal weg en voorbij... Ik kan niet wacht tot het weer zover is en tegelijkertijd is er inderdaad die angst. Ik had helemaal nergens last van. Ik had altijd gedacht dat je een miskraam wel zou voelen aankomen (instinctief?) maar blijkbaar hoeft dat dus helemaal niet zo te zijn...

Wij zijn het nu dus weer aan het proberen! Alleen het lijkt wel alsof ik alleen nog maar daaraan kan denken. Hebben jullie dit ook?

Hoi Muus,

Wat een rot periode voor jou. Ik weet jammergenoeg hoe het is. Ook ik heb 3 maanden op een roze wolk gezeten, gevolgd door de grootste donderwolk die je je maar kunt voorstellen. Daarna weer zwanger, geen roze wolk, maar weer een grote donderwolk. Ik hoop voor jou en alle meiden die het mee hebben gemaakt dat het goed gaat een volgende keer.

Shanaz

Wat een lieve berichtjes zeg!
Heel erg bedankt allemaal.
Je denkt dat je de enige bent, maar zo om je heen hoor je dat het heel veel vrouwen is overkomen. En na 24 weken je kindjes verliezen....vreselijk.
Ik denk altijd dat alles in het leven met een reden gebeurd, maar dit soort dingen begrijp ik niet zo goed. Natuurlijk zal er iets mis zijn geweest met ons kindje en doet de natuur zijn werk, maar toch.......
Dames, we gaan er weer voor met z'n allen. Geef de moed niet op he?!!
X Muus

Nee, we geven de moed niet op!!! Zeker niet... In eerste instantie heb je het gevoel dat je de enige bent. Om me heen wordt iedereen zwanger er gaat alles goed "ja we hadden het eigenlijk niet gepland, maarja...". Dat vind ik wel moeilijk. een goede vriendin van mij is bijna uitgerekend en ik gun het haar absoluut, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook echt wel jaloers ben.. Hebben jullie dat ook?

Maar gaandeweg kom je erachter dat het bij heel veel vrouwen gebeurt en dit maakt het niet makkelijker, maar het stelt wel een beetje gerust vind ik omdat als het zo vaak voorkomt, het dan ook niet meteen duidt op iets ernstigs (alhoewel je dat natuurlijk wel meteen denkt).

Ik denk het zo, er zal inderdaad wel een reden voor zijn, wat dan ook moge zijn en onze tijd komt nog wel! En het enige dat we kunnen doen is op ons lichaam vertrouwen...

Terug
Bovenaan