Na miskraam geen controle over lichaam

<p><span style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hallo, was 4-5 weken zwanger en voelde mij echt misselijk, kon beter ruiken. Vitamines d wat en vrij laag en moest die extra bijnemen. en vorige zaterdag was dat gevoel weg en had wat bloeding. Nu gynaecoloog geweest en was al niks meer te zien op echo. Heb nu een dikke week veel bloed verloren. Moet nog een keer bloed trekken om te zien of alles weg is zonder schade. Spijtig dat je nooit echt een oorzaak zo vroeg zou kunnen weten. Ik zit ook namelijk met ziekte van crohn waardoor mijn witte bloedlichaampjes veel te hoog zijn door lijn medicatie. Willen ook terug heel graag nog proberen maar is nu zo raar dat ik mijn lichaam precies niet meer ken. Weet niet wats het beste nu is, wachten op die bloedresultaten of gewoon opnieuw proberen...was het bloedverlies alleen de miskraam of was het ook nog mijn menstruatie... Weet echt niks nu</span></p>

Ten eerste wat een vreselijk nieuws. Ik heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad. Ik ben een control freak en als je 1 ding niet onder controle hebt op dat moment dan is het je lichaam. Bij mij heeft het een half jaar geduurd voordat alles weer op orde was, eerst pillen toen curratage en het maar uitblijven van menstruatie.
Neem de tijd voor jezelf en wil vooral niet te snel geef het eerst een plekje. 
Ik ben zelf vrij nuchter, toen ik een miskraam had wist ik 1 ding wel heel zeker, wat er niet in hoort moet eruit. Doordat ik dacht dat ik dit allemaal wel even kon heb ik uiteindelijk 4 weken langer thuis gezeten omdat ik niet naar mijn lijf luisterde en ver over mijn grenzen ging.
Als jij denkt er weer klaar voor bent, dan kan je er voor gaan maar leg hier de focus niet op.
Nu ik weer zwanger ben, kon ik het maar moeilijk geloven en heb ik de eerste weken alles glashard genegeerd omdat ik doodsbang was dat het weer mis zou zijn. Let op, bij mij word de angst minder maar is nooit helemaal weg.

Ik heb zelf 2 miskramen gehad bij 5 en 11 weken. Bij mij gaven ze aan waarschijnlijk domme pech. Onderzoek duurt 3 maanden, en maar bij 10% komt er wat uit. 
Ik zou als ik jou was lekker weer proberen en mocht het nu weer een paar keer mis gaan kun je alsnog onderzoek doen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Waar je jezelf lekker bij voelt.
Ik ben blij dat we geen onderzoek hebben gedaan ik was direct weer zwanger en nu 16 weken.

Ik zou zeggen doe wat voor jou goed voelt. Ik heb vorige maand een miskraam gehad bij 5 weken en aangezien wij al een hele tijd aan het proberen zijn wil ik geen maand overslaan. Dus ik ben nu ovulatietesten aan het doen om te kijken wanneer mijn eisprong is. Op die manier probeer ik weer een beetje inzicht te krijgen, normaal deed ik dat namelijk niet.

Terug
Bovenaan