na miskraam gelijk weer zwanger wie herkent dit?

Hallo,

Heb 24 april een miskraam gehad met 6 weken, Had wel 6 testen gedaan, maar had had steeds hele vage streepjes. Na twee weken  heb ik  toch nog een test gedaan, en deze was hartstikke negatief, geen tweede streep te bekennen, ook niet heel licht. Aan de ene kant balen, maar ik wist wel waar ik aan toe was.

Ik moest dus tussen de 4 en 6 weken ongi worden volgens de VK, maar afgelopen vrijdag zat ik op vijf weken en voelde me super zwanger, (was ook mogelijk) en dus getest, en ja hoor, binnen 5 seconden, twee super dikke strepen. HOERA en dat zonder een mensturatie tussen door. Echt super blij, voel me misselijk, en zere borsten maar maakt me niet uit, voel me goed. Maar heb dus geen idee hoever ik ben, maar daar zal ik ook wel weer achter komen met een echo. Ik denk vertel het toch even, weten jullie er ook van.

Heeft iemand dit ook  meegemaakt?

Hoi Lyanneke,

Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Wat gaaf dat het alweer zo snel raak is. Wat jij schrijft daar zit ik nu heel erg op te hopen.

Heb 4 mei een curettage gehad, met ovu testen mijn cyclus bijgehouden en vorige week mijn ei, jippie! Ik hoop nu dus ook zoo erg dat het weer raak is.
Merk nog niet zoveel, behalve dat ik weer redelijk veel energie had de afgelopen weken en dit sinds dit weekend weer tot het nulpunt lijkt te zijn gedaald. Voelt als de bekende zwangerschaps moeheid waas die ik altijd heb.

Duss I keep my fingers crossed dat ik me over anderhalve week bij je aansluit...

Geniet ondertussen lekker van je zwangerschap, hoe voel je je eronder? Ben je erg onzeker of kan je het wel weer met vertrouwen tegemoet zien? Heb je al een echo afspraak?

Groetjes, Marijne

hoi,

ja ik was ook direct weer zwanger.
Begin 2008 een missed abortion gehad (bij termijnecho bleek het kindje met bijna 10 week gestopt te zijn met groeien) en 2 week daarna curettage.
Daarna werd ik maar niet ongesteld... en maar niet ongesteld... zelfs nog getest: hartstikke negatief. Na controle bij de gyn... tja je zal binnenkort echt wel ongesteld worden ik zie niks raars.
3 week later lag ik weer bij de gyn in de beugels (jippie ) en toen bleek ik bijna 8 week zwanger te zijn!!!!!

Inmiddels ligt ons verrassingsei (we hoorden op 1 april dat ik zwanger was) van ruim 6 maand boven te slapen!

groetjes,
Marije

Hoi Hoi!
Gefeliciteerd!
Ik heb drie weken geleden curretage gehad, ben nog niet ongi geweest, ik houd ook eigenlijk niet bij wanneer mijn eisprong is..
Vanochtend stond ik op en toen dacht ik een vlag van misselijkheid te voelen en ben erg moe vandaag, maar dan denk ik: tja, heb slecht geslapen de laatste dagen..
Ik heb nog geen pijnlijke borsten maar dat kwam bij de vorige zwangerscap pas bij een week of zes.
Ik heb Dinsdag nacontrole bij de gynaecoloog en als ik volgende week nog niet ongestelt ben dan ga ik 's een test doen maar durf moeilijk te hopen hoor!

Liefs Denise

Hallo,

Marijne: ik voel me opzich wel goed, ben niet echt nerveus. Bij de vorige keer was het streepje dus steeds zo vaag, en voelde me daar niet zo goed bij. Bij mijn oudste dochter had ik eerst ook een vaag streepje, maar na 2 dagen een vel streepje, en bij mijn tweede dochter gelijk twee duidelijke strepen. Dus ik vond het de laatste keer niet zo'n prettig idee dat die testen niet duidelijker werden. Maar fijn, ik dacht dan ook wel een streep is een streep. Ik was natuurlijk ook wel verdrietig toen het mis ging, maar ook wel weer nuchter door te denken dat het waarschijnlijk gelijk al niet goed is gegaan, en daardoor het HCG hormoon niet vermeerderd is. Deze keer was het weer zo overduidelijk, dat ik er een goed gevoel over heb. Ik vertel het nog niet, en heb ook nog niet een afspraak gemaakt bij de VK, zal binnenkort wel eens bellen. Geniet er nu gewoon lekker van.

Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel zo mag wezen. Het kan dus wel gewoon, zo na een miskraam geen ongi te hebben, ik bedoel als je een ongi hebt heb je ook een eisprong gehad. Hoe oud zijn jullie trouwens, als ik vragen mag?

Ik ben 24 jaar.   Heb een dochter van 3,5 en een dochter van dik 2 jaar... Dus erg leuk allemaal.

Voel me super zwanger...

Hoi Lyanneke,
Ik was ook meteen zwanger na mijn miskraam. Na 3 maanden geen menstruatie na de miskraam dacht ik dat dit niet goed zou zijn en wilde een afspraak bij huisarts maken. Gelukkig heb ik van te voren toch maar een test gedaan en deze kleurde meteen positief. Met de termijnsecho wisten we pas de uitgerekende datum, want dat was in eerste instantie niet duidelijk. Onze zoon is nu net 5 jaar geworden.
Succes met de zwangerscha, geniet er van.

ja ik ook!
Ik heb op 15 oktober een miskraam gehad met 7 weken, en was 2 weken later weer zwanger. De "datum van laatste mentruatie" is dus ook 15 oktober, heel raar. Blijkbaar was mijn lijf meteen weer terug in de maandelijkse routine ;)
Ik ben nu 33 weken zwanger van de 3e! :) raar idee hoor, dat ik nu al moeder van 3 zou zijn als ik geen miskraam gehad zou hebben...

Hoi hoi,
Ik heb dit ook meegemaakt.Ben nu 23 weken zwanger van de 4e, heb nu 3 meisjes en bij praktisch elk kindje had ik een miskraam van tevoren gehad.Ook geen ongesteldheid tussendoor gehad.Was wel even moeilijk met de uitgerekende datum, want de 12 weken echo (en de 20 weken) zijn pas sinds een paar jaartjes standaard.Destijds, bij m'n 2e, was dat nog niet zo en maakte ze een gok, zeg maar volgens de rekenmethode een uitgerekende datum.Maar die klopte niet, want als ik dan terug reken was ik nog zwanger van de vorige...wat dus slecht eindigde....Ze gebruiken dan de dag van je miskraam als de 1 e dag van je laatste menstruatie, maar dat kan nooit kloppen, want er zit hoe dan ook tijd tussen het loslaten van je vruchtje en de 'aanmaak' van een nieuwe eicel...Dat is bij iedereen verschillend hoe lang dat duurt..
Enfin, ik kreeg wel vaak te  horen, neem 1 maandje tussendoor de tijd om lichamelijk en geestelijk bij te komen, maar ik begrijp heel goed dat jij nu ook weer zwanger bent.Zodra 't mis is gegaan wil je (althans ik) zo snel mogoelijk weer zwnager worden...Enfin, ik wens je veel sterkte en geluk, en dat de komende weken, tot de 12e week maar snel voorbij zijn, dan begint het echte genieten!!!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan