na miskraam moeilijk zwanger te raken

Nadat ik 3 maand zwanger was kreeg ik het bericht dat het vruchtje niet meer leefde. Op dat moment stond mijn wereld even stil maar je weet dat je er niets tegen kan doen.

Nu bijna een halfjaar verder voel ik me soms nog beroerd hierover. Je ziet iedereen om je heen zwanger raken en bij mij lukt het maar niet. Terwijl ik de eerste keer al na twee maand zwanger was. Ik weet ook wel dat het nog allemaal makkelijk kan maar soms is het heel moeilijk om het geduld op te brengen. Zelfs mensen die het moederschap niet serieus nemen worden makkelijk zwanger blijkt vandaag maar weer. En niet dat je ze het niet gunt maar het doet gewoon zo'n pijn.

hoihoi

Ik heb in april een miskraam gehad met 11 weken en ik
begin eerlijk gezegd ook een beetje ongeduldig te worden.
Ook veel mensen in mijn vrienden kring zijn bijna allemaal
zwanger en dat steekt best wel en juist van hun krijg ik
vaak de opmerking je hebt in ieder geval een gezond mannetje.
En dat is ook zo maar toch is de wens om een tweede kindje
niet minder.
Het vervelende is mss. wel dat het beroep van mijn man ook niet
mee zit internat.chauffeur dus op de juiste momeneten van de maand
gebeurt het vaak genoeg dat hij dan in buitenland zit en dan weet ik
weer een maand weg.
Kortom het duurt mij eigenlijk ook een beetje te lang maar goed we moeten
nu een maal geduld hebben en dat valt niet altijd mee.

groetjes
Bianca mv Lorenzo  

Ha,

Heel herkenbaar je verhaal. Ik heb in november 2007 een miskraam gehad. Precies in deze week. Na een jaar kan het soms nog pijn doen. Vooral de reacties van de mensen:
* Je weet nu dat je zwanger kunt raken (net alsof dat een garantie is voor een volgende zwangerschap)
* het zou toch gehandicapt zijn geweest dus is het maar beter zo (wat een onzin, je bent je kindje kwijt, het was zo gewenst)
* Je was er nog niet zo aan gehecht want het was nog maar zo kort, als je langer zwanger was geweest was het erger (nou ja.... het kan dus nog erger terwijl ik nachten gehuild heb!)
Nou en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mensen denken dat je wel weer doorleeft, maar je wereld staat echt stil tot je weer zwanger blijkt te zijn. Ik was dat na een halfjaar weer. Nou het was een eeuwigheid. elke maand hopen en timen, maar steeds niet. Dan denk je echt dat het nooit meer gaat lukken. Misschien een geruststelling, mijn verloskundige zei dat meer dan 99% van de vrouwen die een miskraam krijgen binnen een jaar terug zijn met een gezonde zwangerschap. Bij ons is het nu goed gegaan en ik ben nu 30 weken zwanger. ik hoop voor jou dat het ook snel bij jou zover is, wat maakt het veel goed. Maar toch blijft het een zere plek hoor. Deze week is voor mij heel speciaal, omdat het vorig jaar toen mis ging.

Heel veel sterkte ermee hoor.

Terug
Bovenaan