Na miskraam niet meer zwanger

Dag meiden,

Eerst dacht ik niet zo'n behoefte te hebben aan meepraten op een forum met vreemde mensen. Maar nu ik jullie berichten lees weet ik wel dat ik niet de enige ben die ergens mee zit. Mijn partner en ik zijn nu een jaar bezig met zwanger worden, maar het wil niet zo lukken. In januari ben ik even zwanger geweest, maar na 6 weken werd het een miskraam. Natuurlijk was ik heel verdrietig, omdat we al een half jaar aan het proberen waren en ik wilde het zo graag. Van de andere kant wist ik wel: ik kan zwanger worden! Die gedachte blijft me nog steeds doen geloven: het gaat wel een keer lukken, maar blijkbaar duurt het wat langer. Ik heb een wat onregelmatige cyclus en heb het afgelopen half jaar een temperatuurcurve bijgehouden. Zo krijg je wat meer inzicht wanneer de eisprong is. Ik merk wel dat ik er steeds meer mee bezig ben en ook steeds verdrietiger word. Helemaal omdat vriendinnen in mijn omgeving blijkbaar zo zwanger kunnen worden. Ze proberen het 2 keer en raak! Ik weet ook wel dat je meestal alleen die verhalen hoort en niet van mensen bij wie het niet lukt. Die houden het wat meer voor zich net als ik. Dan lijkt het net of je de enige bent bij wie het niet lukt. Als ik babies of zwangere vrouwen zie word ik wat verdrietig en denk ik bij mezelf: ik hoop dat het voor mij ook weggelegd is. Ik weet dat ik positief moet blijven, want ik kan immers zwanger worden, maar het is zo moeilijk als het zo lang duurt. Na de vakantie ga ik een paar keer een ovulatietest uitproberen en als dat niet lukt ga ik maar eens langs de huisarts. Maar ja, dan wordt het zo medisch en daar zie ik tegenop.
Het geeft me moed jullie verhalen te lezen en hopelijk hebben jullie ook wat aan mijn verhaal. Ik vind het in ieder geval fijn het even te kunnen delen. Liefs Poek

Hallo!

Ja tuurlijk is het goed om je hart te luchten.... en ik denk dat veel mensen je gevoel herkennen.
Zelf heb ik drie misrkamen achter de rug, maar ben wel iedere keer in een keer zwanger geworden, maar zelfs dat iedere keer wachten of ik ongesteld zou worden vond ik al heel erg, ik was er de hele dag mee bezig. Dus ik kan me voorstellen dat het voor jou veel moeilijker moet zijn, en wat vreselijk voor je dat toen het wel lukte het misging. Het is verschrikkelijk om mee te moeten maken......Toch moet je moet houden en positief blijven...daar mee kom je het verst. Ik las dat je er over na dacht om ovulatie testen te gaan gebruiken, hier heb ik zelf erg goede ervaringen mee. Ik was iedere keer in een keer zwanger, en het gaf me gewoon een gerust gevoel dat ik in die maand gewoon de optimale kansen genomen had! Dus misschien is het ook wel wat voor jou?!
Heel veel sterkte, en hoop voor je dat je gauw een positieve test in je handen mag hebben!
Liefs Sarah

Hoi Poek,

wat kan het je bezig houden hè? Soms lijkt het wel alsof wij vrouwen tijdens onze vruchtbare jaren constant aan het wachten zijn ;). Ik zit op dit moment met mijn zoon van nu 10 maanden op schoot, maar daar heb ik ook even op moeten wachten. Ik ben in mei 2003 gestopt met de pil en vanaf september van dat jaar gingen we ervoor. Ik wilde niet de medische molen in en had eindelijk, op aandringen van een vriendin, besloten om op 2 januari 2006 de huisarts maar eens te geen bellen. Op 27 december 2005 had ik echter een positieve zwangerschapstest! Daarna volgden nog wat spannende weken i.v.m. bloedverlies, maar alles is goed gekomen.
Heb nu net een miskraam achter de rug, maar was deze keer wel in 1 keer zwanger. Tja, het kan vreemd lopen.
Volgens mij hanteren huisartsen trouwens een termijn van een jaar proberen voordat ze actie gaan ondernemen, maar hoe dat zit na een miskraam weet ik niet.
Zelf probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn en te accepteren dat het soms gewoon wat langer duurt. Gelukkig heb ik veel steun aan m'n vriend, die net zo graag weer zwanger wil worden als ik, maar veel beter is in 'wachten'!
Wens je veel sterkte!

Margrethe

Dag Sarah en Margrethe, bedankt voor jullie reactie! Wat kan het soms toch lang duren he, voordat het eindelijk raak is. Margrethe, bij jou heeft het dus anderhalf jaar geduurd?   En 3 miskramen Sarah! Hoe hebben jullie de moed erin gehouden?
Heeft iemand ervaring met ovulatietesten? Ik heb nu clearblue gekocht, maar heb ook goede verhalen over Persona gehoord. Na de zomervakantie ga ik er maar eens mee aan de slag. Nu wil ik proberen er even niet te veel mee bezig te zijn, anders wordt mijn vriend gek van mij en ikzelf ook... liefs Poek.

Hé Poek,

ik heb  voor mijn eerste zwangerschap 2  keer de ovulatietesten van Clearblue gebruikt. Ze werkten wel goed, maar zwanger wordt je er niet van, dus ben ik er maar weer mee gestopt. Ik werd er alleen maar nog meer gespannen van. Ik heb een onregelmatige cyclus en omdat ik door het gebruik van de tests wist wanneer m'n ovulatie was had ik het gevoel dat het dan ook moest lukken. En tja, dat helpt natuurlijk niet......
We hebben trouwens ruim 2 jaar gedaan over de 1e, van september 2003 tot november 2005. Maar het wachten is gelukkig wel beloond! Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval zal zijn binnenkort. Geniet eerst lekker van jullie vakantie en probeer de knop even om te zetten.

Groetjes,
Margrethe

Hallo!
Ik heb ook de testen van clear blue gebruikt, ik vond ze erg prettig om te gebruiken en erg duidelijjk. Ze zijn alleen wel erg prijzig...Succes ermee!

Tja drie miskramen, ik zit eigenlijk nog midden in het verwerken, en   probeer zo positief mogelijk te blijven! Daar kom ik het verst mee, kan gewoon niet geloven dat ik nooit een kindje zal krijgen, dus gewoon doorgaan!

Heel veel succes, en hopelijk goed nieuws voor je!
Liefs sarah

Terug
Bovenaan