na miskraam opnieuw zwanger

A

Anoniem

Guest
wie heeft dat nog meer meegemaakt...
ik ben nu 5 week en 3 dagen zwanger, en ben heel bang dat het nu weer mis zal gaan...
kent iemand dit??? hoe gaan jullie er mee om???

Hoi juudje,
ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar ben ook erg onzeker.
ik weet dus niet hoe ik je kan helpen maar je bent in ieder geval niet de enige die zo denkt.
gr lisette

Hoi Juudje,

Ik kan me heel erg goed voorstellen hoe je je voelt.
ik ben nu bijna 23 weken zwanger nadat we in november een miskraam hebben gehad.
Ik vond de eerste weken van deze zwangerschap verschrikkelijk.
Elke keer als ik naar het toilet was geweest hield ik mijn hart vast.
Ik heb een hele nuchtere vriend en die heeft een kalender voor me gekocht en (heel kinderachtig) elke dag zetten we een kruisje.....weer een dag verder.
Die onzekerheid is nog steeds niet weg maar dat zal je ook elke keer voelen.
Ik voel de kleine nu gelukkig maar voor elke controle en echo heb ik het benauwd.

Het enige wat ik je kan zeggen is probeer deze zwangerschap los te zien van de vorige, geniet zoveel als lukt en elke dag is weer een dag verder.

Liefs Rebekka

he hoi

ik heb inmiddels 3 miskramen gehad.Na de 1e en 2e miskraam was ik verschrikkenlijk bang dat het niet goed zou gana maar toen ging het gelukkig goed en ben bevallen van een prachtig jongentje.Toen na een jaar begon het te kriebelen en was ik binnen een maand zwanger maar helaas in november 2006 eindigde dit in een miskraam.In december was ik tot mijn grote vreugde alweer zwanger en nu alweer 22 wk.Nog ben ik bang maar na de 1e 12 wk nam dit wel af.Ik ben pas gerust als ik ook dit kleine wonder in mijn armen heb.Succes

Ook ik heb 3 mk's gehad en nu ben ik 21 weken zwanger. Nog steeds check ik het toiletpapier na afvegen. Die angst gaat ook niet meer weg. Ook al voel ik de baby sinds een paar dagen. Ik geniet pas sinds vorige week ( een hele goeie 20 wken echo gehad). Ik ben echt 20 wken erg verdrietig geweest, vooral omdat ik direct zonder ongi weer zwanger raakte na de 3e miskraam.
Ook zonder mk is een zwangerschap intensief en spannend, maar als je al eens verloren heb, dan wordt dit erger.
Geeft niets als je bang bent. Schuif het niet aan de kant, want dat helpt niet.
Als je straks je kindje gaat voelen wordt alles wat tastbaarder.
Het blijft toch een wonder! En iedere vrouw beleeft (en geniet) op haar eigen manier, dat valt niet af te dwingen.
Ik wens je een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap!

xxxx Annette

Hoi Juudje.
Ik ben nu ook 5 weken en 2 dagen en heb in november een miskraam gehad.
Ik ben super onzeker en vooral als je die verhalen leest dat er  vrouwen zijn die meedere miskramen hebben gehad.
Ik werk in een ziekenhuis en daar zeiden ze( ze wisten dat ik een miskraam  had gehad)je komt maar desnoods elke week een echo maken ik weet niet of ik dat doe, maar ik voel met je mee, eerst ben je blij, maar ik word steeds onzekerder.
Veel liefs Cyn.

Ik ben wel blij dat ik niet de enigste ben die onzeker is.
Ik ben nu tussen de 7en 9 weken zwanger en heb 4 miskramen gehad en 1 gezond kind.

Ik moet vrijdag voor mijn eerste echo en probeer nu gewoon nog lekker te genieten van het idee dat wij misschien in dec een tweede krijgen. Als het dan niet zo is, probeer ik het een plekje te geven en mij vooral te bedenken dat er dan een aanlegfout is geweest. En de natuur grijpt in op wat niet goed is, dat hoort ook zo, hoe hard dat ook is.
Het is dus niet voor niets.

Maar het gaat gelukkig ook heel vaak wel goed en daar probeer ik mij op te richten!

Ik wens je veel succes. Wanneer krijg je je eerste echo?

gr mama van MD

ik weet eigelijk niet zo goed wat ik wil... bij mijn vorige miskraam ben ik bij de gynacoloog geweest voor een echo... en die zei dat als ik weer zwanger raakte dat ik dan met 8 week een echo mocht laten maken... wat zouden jullie doen wel de echo of wachten...

Terug
Bovenaan