Na miskraam weer zwanger

hallo iedereen!

Dit is de eerste keer dat ik actief ben op dit forum. 15 augustus hebben ik en mijn vriend een positieve test gedaan. Bij de 8 weken echo bleek ons kindje niet te leven en 21 september heb ik een miskraam opgewekt. Voor de miskraam voelde ik me al niet meer zwanger. Nu hebben we maandag voor het eerst weer seks gehad en sinds gisteren voel ik me weer enorm zwanger. Als ik niet eet moet ik kokhalzen, als ik een 2e bakje koffie drink moet ik overgeven en ik ben onwijs moe. Een week geleden was m'n zwangerschapstest negatief, nu een heel licht streepje. Theoretisch gezien is het niet mogelijk om nu ( 2 dagen na de seks ) al een positieve test te hebben maar mijn lichaam zat nog in zwangerschapsmodus dus het hormoon kan snel opgang komen. Door alles wat we net hebben meegemaakt vind ik dit heel spannend en vraag ik me af of er meerdere mensen zijn die dit hebben ervaren. Ik kan ook aan het ontzwangeren zijn volgens de huisarts maar de klachten waren allang weg.

Is er iemand die na een miskraam gelijk al zwanger is geraakt zonder eerst een menstruatie te hebben gehad? En zijn er mensen die zich na een miskraam ineens weer zwanger voelde ? Ik ben helemaal onderzocht en na de 2e keer opwekken was de baarmoeder helemaal leeg dus het kan geen rest zwangerschap zijn.

Groetjes jolande

Hoi Jolande,

Ik heb een miskraam gehad met bijna 7 weken zwangerschap. Daar voorafgaand heb ik 6 dagen gebloed. De dag nadat ik de embryo en het vruchtzakje verloren heb ben ik bij de verloskundige geweest. Ze zei sat er nog een klein beetje bloed zat wat vanzelf weg zou gaan. In de weken erna werden mijn symptomen erger, ik werd misselijk terwijl ik dat voor de miskraam niet was. Anderhalve week na de miskraam verloor ik de rest van het bloed. Symptomen bleven.

Ik heb toen om de 3 dagen een test gedaan. Ook omdat mij verteld was dat je geen eisprong hebt zolang je nog hcg in je lijf hebt. Het streepje werd wel lichter maar dat ging maar heel langzaam. Blijkbaar breek ik hcg heel langzaam af. Pas 5 weken erna was het streepje bijna weg en zolang had ik dus nog steeds zwangerschapssymptomen.. van de miskraam. Erg frustrerend..

Heb je 1 x eerder een test gedaan of vaker? En met ochtendurine? Want hij kan ook negatief zijn geweest omdat er te weinig hcg in zat vanwege verdunde urine. Daarom heb ik bergen tests gedaan.. ik weet heel goed hoe het voelt die frustratie en onzekerheid en grote kinderwens

Maar.. lichtpuntje.. ik ben inmiddels wel weer zwanger. Bij mij werd het streepje na die 5 weken weer donkerder. Ik ben dus niet ongesteld geweest. 24 augustus was mijn miskraam en ik ben nu 7 weken zwanger. Het kan dus wel! Maar nog steeds ben ik erg onzeker en bang dat het misgaat.

PS bij de huisarts kun je vragen om een bloedtest om te kunnen zien of je hcg daalt of stijgt.. wachten en feduld hebben is vreselijk i know

Sterkte! En ik hoop t echt voor je dat je zwanger bent of anders gauw wordt

De eerste test was met ochtend urine , de positieve test was midden op de dag.

Ik ga er gewoon nog niet van uit, heb mezelf voorgenomen om echt over een week pas weer een test te doen. Hoop natuurlijk dat ik ook geen menstruatie krijg.

Bedankt voor je reactie. Jullie heel veel geluk met jullie zwangerschap, hopen dat je na het eerste trimester toch een beetje kan genieten!

Het zou wel erg snel zijn inderdaad.. maar wie weet.. Er zijn genoeg voorbeelden van dat je wel direct weer zwanger kunt zijn..

Gewoon weer testen over een week. Maar hou er wel rekening mee dat wanneer je 6 weken zwanger bent/zou zijn, je niet meer moet testen! Door teveel hcg kan een test ook negatief zijn of ineens een heel vaag streepje laten zien. Ook dit gaf mij enorm veel stress want ik dacht dat mijn hcg was gedaald.

Sterkte

Hoi,

Eind vorig jaar kreeg ik met 8 weken te horen dat mijn zwangerschap niet goed was gegaan. met 10 weken een curettage gehad... Ik heb na een week een test gedaan om te kijken of het zwangerschapshormoon weg was en ik kreeg geen streepje.

Binnen een maand had  ik ook weer het gevoel zwanger te zijn en testte positief. Ik heb toen een paar dagen gewacht en nog een keer getest. Ik durfde na die miskraam niet te hopen dat het zo snel weer raak zou zijn.

Toen de test weer positief was de vk gebeld. Ik vond het doodeng om er weer naar toe te gaan en was bang voor negatief nieuws. (dat is bijna mijn hele zwangerschap zo gebleven:(

Maar nu heb ik een prachtige zoon :)

sterkte en ik hoop dat jij ook een prachtig mensje mag krijgen! Het kan dus echt dat je weer zwanger bent!!!

groetjes Jantine

Het kan zeker wel dat je na je miskraam direct opnieuw zwanger bent zonder eerst menstruatie gehad te hebben.

Ben nu zelf namelijk zwanger 19+6 dagen en hier voor ook een miskraam gehad zonder eerst menstruatie gehad te hebben. Z-H heeft dus uitgerekend hoever is was.

Verder wij een hele geschiedenis dit is onze 11 ste zwangerschap en hebben 1 gezonde zoon lopen van nu 8 jaar en hebben een dochter die is geboren naar 28 weken zwangerschap zei was al in mijn buik overleden. En tussen door dus 8 miskramen gehad.

Nu kunnen we alleen maar hopen dat het goed blijft gaan. Vrijdag 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Wens jullie allemaal een goede zwangerschap.

Jolande laat je even weten hoe je volgende testen zijn geweest hahaha ik heb er ook meerdere gebruikt omdat ik twijfelde nu ivm ervoor miskraam.

Terug
Bovenaan