Na paar uur negatieve ov test?!

<p>Hee meiden!</p><p>Ik heb 31 december mijn spiraal heb laten verwijderen en doe nu voor de tweede maand op rij ovulatie testen (van de Action) om een beter inzicht te krijgen in mijn cyclus. </p><p>Ik zit nu op cyclusdag 15. Mijn cyclussen duurde vroeger altijd 28/29 dagen. Dus daar ga ik nu ook maar even vanuit.</p><p>Test 1: gister om 10:30, licht streepje - negatief</p><p>Test 2: gister om 15:00, medium streepje - negatief</p><p>Test 3: vanmorgen 8:00, vrij donker streepje - twijfel</p><p>Test 4: vanmorgen 11:30, duidelijk een positieve test</p><p>Test 5: zojuist om 14:30, lichter streepje - negatief </p><p>Kan het zo snel zijn dat de Lh piek weg is? Wat betekent dat? Is mijn ei dan ineens gesprongen? Of komt hij sneller dan de gemiddelde 24-48 uur?</p><p>We hebben in ieder geval flink geklust de afgelopen dagen dus fingers crossed!</p>
 
Mag ik vragen waarom je zo vaak op een dag een test doet? In principe is 1x per dag rond dezelfde tijd testen voldoende. Gemiddeld is de eisprong 24-48 uur. Wellicht is het bij jou wat sneller. Succes! 
 
 
Hi BenB,
bedankt voor je reactie!
Ik heb vorige maand een kleine bekkenontsteking opgelopen na het verwijderen van de spiraal en toen geen eisprong gemeten. 
Ben er erg onzeker van geweest, gezien wat de gevolgen van zo’n ontsteking kunnen zij. Nu weet ik wel dat het waarschijnlijk voor niets was. 
 
Ik begrijp je onzekerheid. Volgens mij kan het ook zo zijn dat als je heel veel hebt gedronken de test een ander resultaat geeft. Net zoiets als dat je bij een zwangerschapstest het best met ochtendurine kunt testen. Lekker seks blijven hebben en ik zou morgen nog een keer een test doen om te kijken of je verschil ziet. Ik zou dat dan weer tussen 10.30 uur en 11.30 uur doen (als dat mogelijk is), omdat je nu twee dagen ook rond die tijd hebt getest. Succes! 
 
Wauw vreemd. Bij mij blijft hij ongeveer 2 dagen duidelijk streepje en daarna zakt hij af. Ik doe hem 2x op een dag op dezelfde tijdstippen.
Een eisprong kan ook al binnen 10 uur optreden dus kan zomaar zijn dat je in de nacht al een positieve test kon hebben en de dag erna dus weer weg is. Gelukkig heb je hem evengoed nog gespot.
Succes!
 
BenB, ik ben overdag juist een slechte drinker. Dus dat zou het niet geweest kunnen zijn denk ik.
Wellicht wat RM zegt, was het een snelle en ‘s nachts.
Nu maar afwachten dus :)
 
 
Terug
Bovenaan