Na ruim 3 jaar geloof ik dat ik ook wel op dit forum hoor...

Hallo allemaal!
Zal me even voorstellen: Ik ben Saartje en ik ben 3,5 jaar gelden gestopt met de pil met het idee 'we zien wel allemaal'. Ik had niet zo'n haast en had in eerste instantie niet door dat het nogal op zich liet wachten. Na een paar maanden kreeg ik vaak hevige buikpijnen en gelukkig werd al snel geconstateerd dat ik waarschijnlijk endometriose had. Kijkoperatie er achteraan en ja hoor (feb '04). Samenlevingstest was ook niet best en ik heb nu als klap op de vuurpijl ook twee cystes aan beide eileiders. Sta nu op de nominatie voor nieuwe operatie om de boel op te ruimen, maar ik vind dat het traject best een beetje langzaam gaat? Ik ben nu 31 en blijkbaar gaat het allemaal niet vanzelf... Zijn er hier mensen met een vergelijkbaar ziektebeeld? Begin me nu best wel zorgen te maken..
Tot snel!
Saar

Hoi Saartje,

Welkom hier!

Ik heb niet dezelfde problemen als jou (bij ons ligt het waarschijnlijk aan de zaadkwaliteit van mijn man ).
Maar ik deel jouw mening over het lange wachten!

Wij zijn al ruim 2 jaar aan het proberen en hadden in het begin ook niet zo'n haast. Maar na 1,5 jaar toch maar naar de huisarts en ze stuurde ons gelijk door naar de gyn. Hier begonnen de onderzoeken en ik moet zeggen dat ik het met je eens bent dat ik het echt erg lang vind duren allemaal.......

Nu ben ik niet iemand met erg veel geduld, dus ik dacht ook wel dat het een beetje aan mij ligt. Wij zijn nu dus bijna een half jaar verder en nog zijn alle onderzoeken niet gedaan. (alles op samenlevingstest na).
Omdat het bij onze gyn zo druk is zitten er tussen de afspraken vaak 1,5 tot 2 maanden, dus dan hebbenw e een afspraak met de uitslag en kunnen we weer 2 maanden wachten tot de volgende afspraak(*&@!(*&@!(_*@)!
In het begin liet ik het maar zo, je wordt toch best wel overrompeld, maar afgelopen keer heb ik er wel wat van gezegd.
Dat viel niet echt goed bij onze gyn.....Dat mensen altijd maar denken dat je gelijk zwanger bent als je wordt doorverwezen...hij maakte me wel even duidelijk dat de kans misschien ietsjes groter is als ze helpen, maar verder echt niet moest denken dat ik gelijk zwanger zou zijn.
Nou ja..dat weet ik ook wel, ik wilde er alleen wat meer vaart achter zetten..maar mijn gyn is dus niet bereid om daarin mee te gaan. Ik moet gewoon ook op mijn beurt wachten.

Dus als jullie nog tips hebben om die tijd uit te zitten elke keer (want zo voelt het echt) dan zijn ze van harte welkom ;-)

Tsjonge dat is een heel klaagzang geworden, moest t denk ik even kwijt....En ik wilde je iegenlijk alleen maar welkom heten!

Succes met het wachten en met het verdere traject!

Liefs Belle

hoi Saar,

Welkom op het forum!!

Als je in febr 2004 al een kijkoperatie hebt ondergaan  wat hebben ze dan in de periode vanaf toen en nu gedaan???? Het gaat inderdaad erg langzaam!
Bij ons is een jaar geleden slecht zaad geconstateerd en we hebben nu net onze ivf poging achter de rug. Ik vind dat wij al elke keer lang moesten wachten!! Mijn man heeft in dat jaar nog wel allerlei onderzoeken gehad en een spataderoperatie.

Heel veel succes en geef de moed niet op!!!

Marielle

Hoi Marielle,

Bedankt voor je reactie!  Ik ben verhuisd en kwam toen in een ander ziekenhuis waar de wachtlijsten erg lang zijn. 't Is ook wel 'n beetje m'n eigen schuld want ik heb de hele tijd gezegd dat ik niet zo'n haast had (ook een beetje ontkenningsfase denk ik), maar elke keer na zo'n ingreep zeggen ze 'kom over een half jaar maar terug'. Dus zo tikt de tijd wel verder ja... Ben benieuwd welke stap er na de volgende operatie gaat komen.

Groeten, Saar

quote: Saartje74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-09-2005 16:01:25'));

Hoi Marielle,

Bedankt voor je reactie!  Ik ben verhuisd en kwam toen in een ander ziekenhuis waar de wachtlijsten erg lang zijn. 't Is ook wel 'n beetje m'n eigen schuld want ik heb de hele tijd gezegd dat ik niet zo'n haast had (ook een beetje ontkenningsfase denk ik), maar elke keer na zo'n ingreep zeggen ze 'kom over een half jaar maar terug'. Dus zo tikt de tijd wel verder ja... Ben benieuwd welke stap er na de volgende operatie gaat komen.

Groeten, Saar

Wanneer is de operatie gepland?? Je moet echt voor jezelf opkomen hoor. Als ik dat niet gedaan had dan had ik nu geen ivf achter de rug.
Heel veel succes met alles!
Marielle

Dag dames,
Wat vervelend voor jullie dat het zo druk is in jullie ziekenhuis en daarmee de wachttijden gigantisch lang zijn. Trouwens, zeur maar rustig. Ik kan me voorstellen dat het zeer frustrerend is als je 2 mnd op een afspraak moet wachten.

Gelukkig is de wachttijd hier in het ziekenhuis niet lang. Je kan meestal direct terecht (en dan bedoel ik na 2 dagen).

Veel suc6 met de "lange" weg.
Groeten,
Miranda

Hoi Marielle

Ik moet elke keer dat ik ongesteld word bellen naar het ziekenhuis en dan kijken ze of ik die maand aande beurt ben (de operatie kan alleen in de 1e tien dagen van je cyclus). Waarschijnlijk is het volgende maand! De wachttijd was namelijk 4 tot 5 maanden en oktober zou 5 maanden zijn. Inmiddels kijk ik er bijna naar uit, gebeurt er tenminste weer wat!

Bedankt voor je interesse, leuk dit!

gr, Saar

Terug
Bovenaan