Na ruim 5 jr nog niet zwanger van ons 2de kindje!

Hallo dames

Ik ben Myra, en 31 januari word ik alweer 37 jaar, dus mijn leeftijd zal nu sterk een rol gaan spelen.
Ik ben nu met mijn 4de IUI-behandeling in het Catharinaziekenhuis bezig, maar door een onbekende oorzaak, willen mijn eitjes niet/nauwelijks groeien.
Voor chlomid ben ik dus resident (sorry als ik het verkeerd uitspreek).
Zo dadelijk om 9.10 uur krijg ik weer follikelmeting (cyclusdag 15 voor mij dus), en ben benieuwd of ertoch iets aan het groeien is.
Dit was de vorige  keer ook al niet (anderhalve maand geleden), toen kreeg ik duplovon (ik weet niet precies meer hoe je het schrijft), en daar werd ik na de vijfde inname (5 dagen later al), flink ongesteld, en moest toen meteen met die tabletjes stoppen zo gauw ik ongesteld werd.
Maar goed, het isvandaag cyclusdag 15, en nog steed geen eitje aan het groeien, eergisteren was het amper 10 mm, maar wat niet is kan dadelijk verandering in komen, toch?
Nu ga ik dadelijk, gezien mijn leeftijd, ook vragen of IVF een optie voor mij is, maar ik heb nog 3 IUI's te gaan.
Ook zal ik vragen of er een ander medicijn is, waardoor mijn eitjes wel gaan groeien, maar weten jullie dit ook (puregon bijvoorbeeld, die je met een prikpen moet injecteren?).
Zelf ben ik ook bezig met afvallen, en ben nu ongeveer 3 kg kwijt, misschien scheelt dit ook wel, dat dan de eisprong terugkomt.

Meiden, ik hoor misschien wel van jullie, want ik moet over 5 minuten op mijn scooter, door de kou, naar Eindhoven toe, vanaf Venray, dat is 1 uur en 3 kwartier rijden.

Gelukkig ben ik dik ingepakt, dus misschien valt het allemaal wel mee.

Groetjes Myra37

Hoi Myra,
Ik ben Jeanette en 35 jaar (in juni word ik 36). We zijn nu ruim 2 jaar bezig (waarvan 1 jaar in de medische molen, dus zaadonderzoeken; kijkoperatie enz.). Afgelopen november heb ik de 1e IUI behandeling gehad. Ik moest dus wel 1 week Puregon spuiten (50 eenheden dus een lage dosis). Daar sta je wel van te kijken, want met zo'n kleine hoeveelheid had ik wel 2 eitjes; 1 van 20 mm wat behoorlijk groot is en 1 van 14 mm. Die Puregon heeft dus wel zijn werk gedaan. Helaas ben ik begin december wel ongesteld geworden. Het ongelofelijke is wel gebeurd. In december konden we niet terecht in het ziekenhuis voor 2e IUI behandeling. We hebben dus een maandje overgeslagen, maar ik had wel mijn temperatuur in de gaten gehouden. Uiteraard hebben we daar met klussen wel rekening mee gehouden hihi! We hebben wel een heel ontspannen maandje gehad want we dachten: "Ach volgende maand beter!" Waarschijnlijk heeft dat geholpen, want ik was na ruim 2 jaar op de natuurlijke manier zwanger geraakt. Wat een feest en en wat een geluk. Het kan dus toch!! Helaas heb ik vorige week vrijdag (na een zwangerschap van 6,3 weken) een miskraam gehad. De toekomst zakt helemaal weg en al je plannetjes verdwijnen voor de toekomst. Gelukkig heb ik veel steun gehad van mijn partner en familie, dus gaat het weer goed met me. We gaan de bij de volgende menstruatie weer beginnen met Puregon (op advies van de arts omdat we al zo lang bezig zijn), dus we geven de moed niet op. Je bent toch al wat ouder en de vruchtbaarheid neemt wel wat af dus we willen geen risico's nemen door het gewoon op de natuurlijke manier te blijven proberen, want we willen niet weer jaren bezig zijn.
Als ik jou was zou ik toch vragen om Puregon te gaan spuiten, want het doet echt geod zijn werk. Ik zou er echt een beetje op aan dringen  (gezien je leeftijd).  Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou niet zou lukken om de eitjes daarmee te laten groeien!!!! Ik hoop dat je me op de hoogte houdt, want ik leef echt met je mee en hoop dat voor jou ook een wonder gaat gebeuren.
Groetjes Jeanette

Hallo Net1970

Allereerst bedankt voor je opbeurende reactie, die had ik net even nodig.
Ik ben net terug van mijn follikelmeting, en het eitje is ongeveer 3 mm gegroeid in 2 dagen, en dat vond de arts toch netjes, zei ze.
Dus ik moet aanstaande maandag terug, en moet dan om 14.50 uur weer aanwezig zijn voor de echo (cyclusdag 17).
Mijn eitje is nu ongeveer 12,5/13 mm groot.

Ook heb ik IVF ter sprake laten komen, en zij is het volkomen met me eens.
Ik ga, voordat ik aanstaande maandag aan de beurt ben voor de echo om 14.50 uur, eerst naar de poli van de gynaecoloog van mijn behandelend gynaecoloog om een afspraak te maken voor IVF.
De wachttijd is in Eindhoven ongeveer 2 maanden, en bij hun is de leeftijdsgrens namelijk 40 jaar, dus ver zit ik er niet meer vanaf.

Ach, misschien is mijn eitje maandag wel weer enkele milimeters gegroeid, en ik doe vanaf morgen beginnen met de ovulatietesten, want wie weet, maken ze wel een groeispurt door, toch?

Hopelijk gaat onze 4de IUIbehandeling nog door.

Ik houd je op de hoogte, en wens jou, en je man ook veel succes met het zwanger worden.
Maar ik wil je ook sterkte wensen met het verlies van deze o zo gewilde zwangerschap, en wie weet raken we wel samen zwanger, zou wel leuk zijn joh, dan kunnen we buiken showen, hihihi.

Maar laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen, en hopelijk komt de rest voor ons later wel.

Groetjes Myra Wever, 31 januari 1969 ben ik geboren, dus bijna 37.

He, mijn eitje was vanmorgen ongeveer 13 mm, aan de rechterkant, voor de rest was alles rustig.
Nu deed ik net, volgens voorschrift zal maar zeggen, een ovulatietest van Clear Blue, en die gaf binnen 30 seconden al vet positief aan.
Nu kan ik dus niet het ziekenhuis bellen dat mijn ovulatietest positief is, want er zal niemand meer zijn.
Ik ga dus met manlief, morgenvroeg rond 7.30 uur, zo naar het ziekenhuis, en meld me daar gewoon dat de ovulatietest positief is, maar ik had geen recept meegekregen voor de pregnylvloeistof vanmorgen, dus ik hoop dat ze pregnyl op de afdeling zelf nog vooradig hebben, of dat mijn man het in de ziekenhuisapotheek, of elders in Eindhoven moet halen, zodat ze me het alsnog kunnen zetten, en dezelfde dag of een dag later de 4de IUI-inseminatie krijg!!!!!
Wel raar en gek allemaal, dat nu de test ineens positief is, en dat het eitje misschien wel ineens is gaan groeien vandaag.

Wie o wie kan me vanavond nog antwoord geven, of me goede raad geven over wat te doen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Myra36 (bijna 37)

Hoi dames

Vannacht om 02.30 uur heb ik weer een ovulatietest gedaan van clear blue, en die stond na 20 seconden al op positief.
vanmorgen om 06.30 uur nogmaals voor de zekerheid (omdat ik het niet kan geloven), nog een ovulatietest gedaan, maar ook deze sloeg positief uit, dus ik ben met mijn man en zoontje van 5 en een half, in de auto naar het Catharinaziekenhuis in Eindhoven toe.
Vandaag om plusminus 08.30 uur moet mijn man zijn zaad doneren, zal maar zeggen, in het welbekende herenkamertje, hihihi.
Dan zal ik in de loop van dezelfde dag wel geinsemineerd worden.
Dit wordt dan mijn 4de IUI-poging.
Alleen ik heb nog geen pregnylspuit gehad, omdat ik het recept nog niet had meegekregen, en hopelijk hebben ze het in het ziekenhuis (ziekenhuisapotheek), of moet mijnb man het met spoed halen elders in Eindhoven, wat denken jullie????

Het wordt alweer spannend voor ons, en de onvermijdelijke wachtweken zullen weer aanbreken, na deze dag vandaag, dus 16 dagen wachten.

Groetjes Myra37

Ps: als ik straks terugben, zal ik wel verslag komen uitbrengen hoe het is geweest, oke?

Zo, wij zijn nu een 45 minuten terug van de 4de IUI-inseminatie.
De arts zei, dat ze aan de baarmoedermond kon zien, dat ik in mijn vruchtbare periode zit.
Mijn man had 8.8 miljoen goed bewegend   zaad, en dat hebben ze rond 12.00 uur geinsemineerd (hoog in de baarmoeder).
Het eitje was in ieder geval niet meer zichtbaar.
De arts zei dat het vaker voorkwam, dat als de vrouw bijvoorbeeld s'morgens/s'middags kwam het eitje nog 13/14 mm was, en dat   er sávonds (net als bij mij), ineens een sterke LHpiek opgespoord was.

Op 14 februari mag ik een zwangerschapstest doen (en nog op valentijnsdag ook, hihihi!).
Zou wel een heel erg mooi cadeau zijn, dat wonder!
Mocht ik niet zwanger zijn, dan moet ik mijn menstruatie afwachten, en dan weer bellen voor de 10de cyclusdag voor follikelmeting.
Als ik toch na ruim 5 jaar, zwanger blijk, moet ik ook een afspraak maken voor een termijnsecho.
Ach ja, we zien wel hoe het loopt.

Ik wacht eerst alles af, en mocht ik ongesteld worden, bel ik ook even mijn behandelend gynaecoloog op, voor een gesprek over IVF, maar dan kan ik evengoed mijn laatste 2 IUI's nog doen, en dan lijkt de wachtlijst van ongeveer twee maanden in dit ziekenhuis, niet zo lang.

Afwachten dus, maar ik hou jullie op de hoogte.

Ik wens jullie ook veel succes met het zwanger worden, en ik hoop ook nog wat van julluie te horen, in het bijzonder van Net1970 (als ik het goed uitspreek).

Groetjes Myra36 (bijna 37)

Hoi Myra,
Het wordt een spannende tijd voor jullie! Wat ik alleen niet begrijp is dat je waarschijnlijk dus geen pregnyl gespoten hebt om de eisprong te veroorzaken???  Meestal moet je die eerst spuiten en dan pas na ongeveer 40 uur het zaad van je man insemineren. Was dat dan niet nodig? Ik hoop in ieder geval dat het positief zal uitvallen voor jullie en hoop dat je me over een aantal weken goed nieuws kan vertellen.
Ik zal dus zeker voor jullie duimen. Met mij gaat het goed. Omdat ik niet weet wanneer mijn vruchtbare periode is (omdat ik vorige week miskraam heb gehad), ben ik nu wel aan het temperaturen. Wie weet kunnen we dan heel duidelijk zien wanneer we flink moeten gaan klussen en lukt het nog een keer op de natuurlijke manier. Zo niet, dan nemen we de volgende menstruatie weer contact op met het ziekenhuis om te gaan starten met Puregon spuiten in mijn buik en gaan we voor de 2e IUI behandeling.
Ik houd je zeker op de hoogte van de ontwikkelingen.
Groetjes Jeanette

Hoi Net1970

Nee, ik had geen pregnyl meegekregen afgelopen zaterdag (dus een dag voor de inseminatie), omdat de arts dacht dat het eitje toch niet zo snel doorgroeide.
Maar ik dacht: u kunt me wat, ik doe vanavond gewoon een ovulatietest, en ja hoor vet positief, want ik voelde die avond ook recht onder in de buik een krampje.
En afgelopen zondag (gisteren dus), kreeg ik eerst van tevoren een echo, en ja hoor, ze kon zien dat ik net een eisprong heb gehad.
Dat kon ook kloppen, omdat ik tijdens het wachten voor de inseminatie, ook wat buikpijn (rechts) kreeg.
Mijn man had al inmiddels zijn zaad ingeleverd.
Omdat mijn ovulatietest zaterdagavond laat al positief was, kreeg ik die zondagochtend geen pregnylspuit, en tijdens de inseminatie kon ze glazig slijm aan mijn baarmoedermond zien, dat wijst er dus op dat ik in mijn vruchtbare dag zit.
En die zaterdagmiddag voor de inseminatie had ik ook vruchtbaar slijm (maar toen had ik nog niet getest), daar kon je flinterdunne draadjes van trekken (had ik zelf gecontroleerd met schone vingers,
En na de hand daarvan, deed ik dus zaterdagavond een clear blue ovulatietest, zodoende.
Snap je het?

Ik moet dus notabene op valentijnsdag (14 februari 2006) een zwangerschapstest doen, zal wel een heel groot wonder voor ons zijn: een broertje of zusje voor onze zoon van alweer 5 en een half jaar.

Hij was gisteren daarom ook gewoon mee naar het ziekenhuis, en vond het allemaal maar wat interesant.
Hij vroeg zelfs: he, papa moet zijn piemel (sorry) toch in het poesje stoppen, want het zaadje moet bij het eitje komen, zo zei hij dat tegen de arts die me insemineerde.
We kwamen niet meer bij van het lachten.
Hij weet wel al waar wij mee bezig zijn, want hij gaat al mee, vanaf toen hij ongeveer een half jaar oud was (is er dus ingegroeid, zal maar zeggen).

Dus ik zit nu in de o zo verschrikkelijke wachtweken, maar ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen, dan denk ik er niet zoveel aan (net als de vorige keren), en dan zal de tijd wel sneller dichterbij komen.

Ook voor jou hoop ik binnenkort dat je weer in je vruchtbare periode komt, en dat je ondanks je miskraam, vorige week, weer zwanger kunt worden.
Maar ik hadeen vraagje aan je: vloei je nog steeds, of is dat al over.

Naar mijn inziens zou je beter een menstruatie af kunnen wachten, en daarna weer de draad oppakken.
Zo had ik dat dus ook gedaan, toen ik een maand of drie gelden een miskraam kreeg (5 weken en 1 dag), was wel een vroege miskraam, maar toch.

Ik wens je heel veel geluk toe, met je man, en wie weet kunnen we straks wel buiken vergelijken met elkaar, zal wel grappig zijn.

Maar goed, ik  blijf er steeds heel nuchter onder, zodat als het straks niet gelukt is, de teleurstelling ook niet zo groot is.

En ik bel straks toch maar evne de polikliniek van mijn behandelend gynaecoloog op, voor een afspraak ergens in februari (gesprek over IVF).
Dan heb ik temminste die afspraak al staan, als de andere IUI's niets uithgalen, snap je?
Als ik dus wel zwanger blijk, dan meld ik me af voor die afspraak.

Zo, ik knoop hier even een eind aan, want ik ga mijn zoontje klaar maken voor schook, en mischien dat ik straks nog even op deze topic ben.
Ook eerst nog even onshuis een grote beurt geven, hihihi!

Net1970: VEEL SUCCES,   MEID!

Groetjes Myra36 (morgen word ik 37)

Terug
Bovenaan