Na stoppen met borstvoeding ineens veel spugen.

Ik ben gestopt met borstvoeding toen m'n zoontje 4 maanden was. Ik gaf hem vervolgens gewoon nutrilon flesvoeding. (Ik gaf dit hiervoor ook wel eens tussendoor en dit ging altijd goed)

Na een week begon hij ineens erg te spugen. Van de 5 voedingen kwamen er zeker twee met golven  uit.  Hij, ik en de hele omgeving helemaal onder. In overleg met de kinderarts op het CB overgegaan op hypoallergene voeding  en indikken met johannesbroodpitmeel.
Dit is  twee weken  goed gegaan en sinds vorige week begint het spugen weer!  Op advies van het CB overgegaan op de pepti (tegen koemelkallergie,). Maar s'ochtends spuugt hij zowieso alles  eruit en  vaak nog  wel een voeding. Het golft er gewoon uit. Verder drinkt hij maar 80/ 100 cc per voeding.    

Inmiddels ben ik afgelopen woensdag naar de huisarts geweest, hij wilde me vandaag weer terug zien. En morgen weer. M'n zoontje is verder niet huilerig, maar vrolijk. Nadat hij gespuugd heeft, begint 'ie te lachen, terwijl alles onder zit (zal ongetwijfelt een grappig gezicht zijn...).
M'n andere kinderen hebben beide reflux gehad, maar volgende de huisarts kan dit het niet zijn omdat hij het dan ook al bij de borstvoeding had moeten spugen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien een idee wat het zou kunnen zijn? Of misschien wel tips?  Help!!  Want m'n wasmachine draait overuren!!

Liefs,
Doornroosje  

Hoi Doornroosje, ben geen expert, maar mij lijkt reflux ook tamelijk onlogisch, als altijd de borstvoeding er wel grotendeels in is gebleven.

Mijn dochtertje is flink allergisch. Ik geef nog volledig borstvoeding, maar tijdens een dip rond de 9 maanden heb ik flesvoeding geprobeerd:  Hypo-allergeen en Pepti hielpen bij haar niet afdoende (immers, in Pepti zitten gewoon verknipte koemelkeiwitten; in Hypo-allergeen zowel koemelkeiwitten als soja!). Daarna heb ik op advies van het consultatieburo een potje Nutramigen gekocht bij apotheek (lekker duur). Die eiwitten zijn nog sterker gehydroliseerd dan bij de pepti. Helaas kan ik je niet vertellen hoe dat is gevallen, mijn dochtertje weigerde de fles en is inmiddels gewoon weer full time aan de borst (13 mnd).
Overigens was mijn dochtertje na het spugen ook altijd supervrolijk en blij. Hoe reageert jouw kindje na de voedingen (voor het spugen) of 's nachts? Verder geen darmkrampjes of eczeem???

Succes met uitvinden van hoe en wat. Is het een idee om toch eens langs een kinderarts te gaan als dit zo door blijft gaan? Groetjes, enne succes met wassen!

Misschien een heel rare tip en misschien hebben ze er allang naar gekeken, maar zou het een oorontsteking kunnen zijn ??
Mijn buurjongetje heeft ook echt een periode met bogen gespuugd en hij bleek al een tijdje een middenoorontsteking te hebben....Kan nooit kwaad het voor de zekerheid uit te sluiten denk ik! Ik hoop voor je dat het gauw gevonden of weer over is!
Suc6 ermee!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan