Na stoppen met pil niet ongesteld..

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben nou al bijna 2 maanden gestopt met de pil maar m'n cyclus is niet op gang gekomen.. Rustig afwachten is echt vervelend aan het worden.

Wie heeft er ervaring mee?
Ofhet gewoon maar elke dag gaan doen?;-)

Hoi Sasha,

Heel herkenbaar hoor. Zelf ben ik op 1 januari met pil gestopt en tot op heden geen menstruatie gehad, maar...wel half maart zwanger geworden, dus zo zie je maar weer, wel eisprong gehad :)
Helaas is het bij mij rond 7 wkn op een mk uitgelopen ivm lege vruchtzak, maar dat staat daar los van, we proberen het gewoon weer :)

x Linda

Hoi,

Ook voor mij heel herkenbaar. Na een half jaar nog steeds geen ongi gehad en toen ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorgestuurd naar het zhuis alwaar ik nu in een medisch traject zit aangezien ik PCOS (dus geen eisprong) heb.

Ik zou het nog even aankijken, twee maanden is denk ik te kort voor een doorverwijzing en je ongi kan na pilgebruik gewoon op zich laten wachten. Maar houd het in de gaten meis! En anders over een paar maanden ofzo toch even de huisarts bellen.

Liefs van Mar

Hey Sasha,

Ook voor mij herkenbaar. Alleen ik had na stoppen met de pil, 3 cyclussen schommelt tussen de 38 en 48 dagen. Daarna 4,5 maand geen ongi.

Na 3 maanden geen ongi naar de huisarts en deze stuurde mij door naar het ziekenhuis en na wat testen .. Werd ik spontaan weer ongi.
Volgens de gyn had dit alles te maken met het ontwennen van de pil. Dus ik zou zeggen hou de moed erin, maar luister naar je eigen gevoel, als je op een gegeven moment denkt van nu duurt het toch echt te lang, ga dan naar je huisarts. Daar is hij voor. Hij of zij zal naar je verhaal luisteren en je advies geven en of gezien je persoonlijke situatie doorsturen. Ik wens je veel succes en hoop dat de ongi niet al te lang meer op zich zal laten wachten.

Liefs, mar

Hey Sasha,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij heeft het precies 12 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd...dus heb mijn portie van wachten op de menstruatie wel gehad helaas.

De huisartsen geven eigenlijk altijd het advies om van minimaal 6 maanden uit te gaan die je lichaam nodig heeft om de cyclus weer "normaal" te krijgen en te ontpillen.

En wat betreft "het doen", adviseer ik je om het 3 keer per week te doen. Iedere dag is niet goed voor het zaad van je mannetje ;)

Succes!

Hi,

Misschien een beetje een late reactie, maar na 8 jaar de pil te hebben geslikt werd ik in eerste instantie ook niet ongesteld. Toeval of niet, maar nadat ik begon met de Etos Zwanger Worden werd ik het binnen enkele dagen! Weet niet of meerdere mensen deze ervaring hebben...?

Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem ik ben begonnen met de pil op 21 september mijn ongi kreeg ik op 20 september 2018 nou fanatiek begonnen maar bij de 13 pil en de 15 was ik ze beiden vergeten maar niet ingenomen maar ben met de rest door gegaan ik had mijn stopweek afgelopen donderdag maar werd niet ongi paar druppels bruin bloed met afscheiding op maandag en dinsdag bij het plassen een paar druppels bloed en toen was het klaar maar tijdens het drukken ( krijg ik wel nog bloed bij het afvegen) maar ik plas geen bloed weet iemand wat dit is of heeft iemand het eerder gehad want ik weet niet wat het is en ben de wanhoop nabij?

Terug
Bovenaan