Na stoppen pil niet ongesteld na 2,5mnd

<p>Hai meiden,</p><p>Gestopt met de pil wegens kinderwens, nu na 2,5 maand nog steeds niet ongesteld. Heb wel zo nu en dan buikkrampen alsof je ongesteldheid eraan zit te komen. Vanmorgen getest en niet zwanger. Ga maandag met de huisarts bellen. Ben eerder bij de gynaecoloog geweest wegens contactbloedingen, maar toen was alles oke en niks aan de hand. Heeft iemand hetzelfde? Of tips wat ik met de huisarts het beste kan bespreken? </p><p> </p><p>Groetjes </p><p> </p>

Bij mij duurde het wel 6 maanden.. je lijf heeft soms tijd nodig om te ontpillen. Buikpijn links of rechts kan ook je eisprong zijn, een ovulatietest kan dat zichtbaar maken..

In 2018 ben ik gestopt met de pil na 7 jaar gebruiken. Mijn 1e menstruatie was ook pas na 95 dagen, duurde ook 13-14 dagen. Mijn lijf moest gewoon echt 'ontpillen'... 2 menstruaties daarna gewoon weer na 4-5 weken (duurde 6-7 dagen ook gewoon) en toen raakte ik zwanger. 
Ik ben er ook voor bij de huisarts geweest en die gaf aan dat het echt door het lange pilgebruik kwam... ze gingen dan ook niks doen, pas na een jaar 'proberen'. Dus je moet het helaas denk ik toch ff de tijd geven. 

Ik heb na 6 maanden niet ongesteld te zijn Provera gekregen (bij cyclus dag 202). Daarna ook niet ongesteld geworden, zit nu op cyclus dag 150 maar zit nu in de MMM. Ik zou minimaal half jaar wachten en dan contact opnemen met je HA. 

Ja dat kan best een poos duren hoor. Ik heb wel eens gehoord: 1 maand voor elk jaar dat je de pil geslikt hebt. Bij mij klopte dat wel. Ik slikte de pil 7 jaar en ik werd na 6/7 maanden weer ongesteld. Toen was ik daarna wel in ronde 2 zwanger  :) 
Verwacht nog niet teveel van je lichaam,   2.5 maand is echt nog niet zo lang en de huisarts doet hoogstwaarschijnlijk nog niks voor je. Ik snap dat je ongeduldig bent, maar dan had je eerder moeten stoppen met de pil ;) 

Ja dat kan best een poos duren hoor. Ik heb wel eens gehoord: 1 maand voor elk jaar dat je de pil geslikt hebt. Bij mij klopte dat wel. Ik slikte de pil 7 jaar en ik werd na 6/7 maanden weer ongesteld. Toen was ik daarna wel in ronde 2 zwanger  :) 
Verwacht nog niet teveel van je lichaam,   2.5 maand is echt nog niet zo lang en de huisarts doet hoogstwaarschijnlijk nog niks voor je. Ik snap dat je ongeduldig bent, maar dan had je eerder moeten stoppen met de pil ;) 

Ik was behoorlijk verbaasd toen ik na 11 jaar pil gebruik stopte en precies 28 dagen later ongesteld werd. Gelijk een redelijk constante cyclus gehad. Nu 28 weken zwanger, gelijk de 1e maand bij proberen zwanger.

Dit is gewoon dikke vette mazzel, echt heel veel mazzel. Ben ik me enorm bewust van. Want dit is lang lang niet hoe het bij de meeste vrouwen gaat! Ik had rekening gehouden met het ontpillen, dacht dat het minimaal wel een half jaar zou duren. Dit lees je veel op internet terug en hoor ik ook zeker om mij heen! Helemaal niet gek dus, snap wel dat het vervelend is omdat je erop wacht zeg maar.
Maar zou het zeker even de tijd nog geven.

Terug
Bovenaan