na twee miskramen het gevoel hebben

... dat ik nooit meer zwanger kan raken.
Ik heb na de geboorte van mijn dochtertje 2 miskramen gehad, achter elkaar.
Ik ben mijn hoop helemaal kwijt.
Ik ben nu net hersteld van mijn tweede miskraam en heb mijn menstruatie net achter de rug. Met gemengde gevoelens ga ik er weer voor.

Ik kan me voorstellen dat je bang bent.
Dat ben je al na 1 miskraam dus na 2 keer achter elkaar helemaal.
Ik hoop toch dat je ervoor durft te gaan want je wilt toch graag een kindje.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Caroline

Ik kan me het heel goed voorstellen. Ik heb voordat ik mijn dochtertje kreeg 3 miskramen gehad en was het vertrouwen ook kwijt. Toen ik weer zwanger was durfde ik er ook niet in te geloven, maar gelukkig ging het goed.
Wij wilden later graag een tweede, maar helaas kreeg ik in oktober weer een miskraam. Stom misschien, maar hier had ik van te voren al rekening mee gehouden. Niet dat dat wat verandert aan het verdriet.
Ik was hierna gelijk weer zwanger (niet eens bewust) en ik ben nu 18 weken onderweg. Ik denk soms wat te voelen maar weet het niet zeker. Wanneer ik echt iets voel en de screeningsecho over 2 weken is echt goed, dan pas kan ik opgeluchter ademhalen en er weer iets meer vertrouwen in krijgen.

Dus ik ken je onzekerheid, wij probeerden het dus nog wel. Het hoeft niet te betekenen dat het straks weer mis gaat.
Ik wens je enorm veel sterkte en vertrouwen toe,

liefs, Willemijn

Ik voel helemaal me je mee. Wij hebben zelf ook een dochterje en daarna eerst 1 miskraam in een heel vroeg stadium van de zwangerschap (al hoe wel deze miskraam nooit door een arts is bevestigt,weet ik wel beter).Daarna vrij snel weer zwanger en bij de echo van 12 weken bleek het 4 weken korter te zijn en het hartje klopte niet. Dit was afgelopen week. Deze week moet ik nogmaals voor een echo voor alle zekerheid, maar de arts zij er eigenlijk wel zeker van te zijn dat het op een miskraan zou eindigen. Nu de vraag wanneer en hoe? Ook ik denk na over een eventuele volgende zwangerschap en we zullen het er samen veel over moeten hebben al is mijn man niet zo,n prater. Eerst deze miskraam hopelijk maar gauw achter de rug en een plekje geven en even rust. Ik kan er nu wel tegen op zijn hoe ik een volgende zwangerschap door moet komen met de angst dat het weer mis kan gaan, maar probeer er toch van te genieten . Verder zal onze kleine meid ons er dan wel door heen slepen en tegelijker tijd is dat toch immers het bewijs dat het wel mogelijk is. Als jullie er weer voor gaan wil ik jullie heel veel sterkte en succes wensen.

Groetjes Anna

Hallo,
Wij hebben twee gezonde kinderen en daarna twee miskramen gehad en toen gebeurde er niets meer... We zijn gaan dokteren omdat we dachten dat ik in de overgang was, maar het tegendeel is bewezen: Ik ben na twee jaar alsnog spontaan zwanger geworden en de kleine wordt in mei verwacht.
Ik weet dat het moeilijk ik, maar: Houd moed!

Veel liefs van Janneke

Hoi,
ook ik ken het gevoel. Na twee miskramen wordt je toch wel erg onzeker. (zie mijn verhaal van 9-3)Door mijn zoontje ben ik er niet continu mee bezig gelukkig want het is geweldig om met hem bezig te zijn. Je weet alleen nu goed wat je mist, je stelt je er onwillekeurig toch al op in. Maar dan; even geen echo waar je je kindje voor het eerst ziet, geen bewegend kindje in je buik, gewoon niks...
Ik begrijp dus erg goed wat je voelt en wens je sterkte en hoop dat het de volgende keer goed gaat!
groetjes, A.

Terug
Bovenaan