na uitgerekende datum de deur uit?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wie loopt 'overtijd?' gaan jullie na de uitgerekende datum nog de deur uit?
Minder? dichter bij huis? of...??
Ondanks dat ik 'over tijd' loop probeer ik toch nog wat te doen buiten de deur,mensen kijken me raar aan? durf je dat? ect..
Nemen jullie voorzorgsmaatregelen als je nu na buiten gaat?

Ik ben vandaag 2 dagen over tijd dus binnen 12 dagen hebben we een zoontje (hoop natuurlijk liever vandaag dan morgen)

Liefs een ongeduldige mama
40+2 week
Mara vandaag 20 maanden!!

de boodschappen moesten echt ook nog steeds in huis worden gehaald en ik wilde ook echt niet heel de dag binnen zitten.
Moet wel zeggen dat ik zelf geen auto meer reed en dus altijd iemand bij me had als ik het dorp uit was.

Ik moest voor de gyn ook een heel eind rijden, natuurlijk ook na de uitgerekende datum en dan ging mijn moeder mee.
Nog geregeld 's avonds nog ff een blokje om wandelen om het maar te stimuleren(wat niet hielp) en ben zelfs na de verjaardag van mijn schoonvader geweest en heb daar lekker het drinken en de hapjes rondgebracht, wat was ik blij dat ik niet heel de tijd hoefde te zitten. Ja af en toe achter het barretje op een kruk met een schaal ananas of komkommer voor me neus.

Nee hoor ik deed gewoon alles wat mijn lijf aan kon en waarom ook niet.
Ga alleen niet zelf meer auto rijden en niet te ver in  je eentje van huis.

Succes en liefs Alma

Ik durfde bij mijn eerste ook amper de deur uit, omdat ik zooo bang was dat juist dan mijn vliezen zouden breken, maar de dagen duurde daardoor wel errug lang moet ik zeggen haha...(en uiteindelijk moesten de vliezen gebroken worden toen ik 8 cm ontsluiting had omdat ze vanzelf niet braken..)
Als ik nu weer over de datum heen loop heb ik me voorgenomen om wel gewoon van alles te blijven doen.. Ik zal natuurlijk niet naar zee gaan of ergens anders ver weg, maar lekker met mijn zoontje op stap gaan blijf ik wel doen hoor...
Gr. Anne-Marie

Hoi allemaal,

toen ik zwanger was van de oudste ben ik een dag na de uitgerekende datum nog met mijn moeder naar Schiphol gereden om mijn man van het vliegtuig te halen. We woonden toen in Vlaardingen en hij was uitgezonden naar Bosnië. De dag daarna werd ik ingeleid, zodat hij bij de geboorte kon zijn.

Toen ik zwanger was van mijn tweede heb ik tien dagen overtijd gelopen en ik ging gewoon nog met de bus de stad in. Ik ben toen niet meer de provincie uitgeweest. In huis werd ik gek en dacht ik bij elk krampje tevergeefs dat de baby zich aandiende.

Groetjes van Marloes

Hoi Marieke,

Ik ben net als jij 40w2d zwanger, en ik ga nog gewoon zelf op stap hoor! Wel met de auto, want ik heb last van bekkenpijn en kan niet zo ver meer lopen. Fietsen lukt ook bijna niet meer...

Afgelopen vrijdag ben ik nog gewoon naar de repetitie van m'n koor geweest (ze keken wel een beetje raar, haha!) en ik doe elke dag wel een boodschapje ofzo - als ik maar even het huis uit ben. Ik heb altijd m'n mobieltje bij me (opgeladen!) en zorg dat er voldoende benzine in de auto zit. Als de bevalling zich mocht aankondigen, dan bel ik gewoon m'n man (en als hij niet snel bij me kan zijn heb ik genoeg vriendinnnen die me kunnen komen halen en naar huis/ziekenhuis brengen) en de verloskundige.

Ik ga niet meer ver weg (niet naar een andere provincie zeg maar) maar verder denk ik: moet kunnen! Op de uitgerekende datum zijn mijn man en ik uitgebreid uit eten geweest - volgende week zijn we 1 jaar getrouwd, maar voor hetzelfde geld lig ik dan te puffen :). Bovendien is dit m'n eerste kindje, en dan loopt 't meestal niet zo'n vaart met de bevalling - als ik een wee krijg, duurt het vast nog wel een tijdje voor de weeen regelmatig komen, dus dan kom ik nog wel naar huis. En tja, als de vliezen breken... dan is het jammer van de bekleding van de auto, haha!   Ik zou gek worden als ik alleen nog maar binnen kon zitten, hoe fijn ik het soms ook vind om thuis te zijn...

Veel succes met de laatste loodjes! Ben benieuwd wie van ons twee de eerste is! (Ik gok dat jij dat bent, omdat het je tweede kindje is).
~Hilde 40w2d

Terug
Bovenaan