Na voeden niet zelf inslapen

<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hoi!</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik ben nieuw hier en ook een pasgeboren moeder. Ik zou graag wat advies van jullie willen. Mijn dochter is bijna 4 weken nu en ze valt tijdens de bv in slaap. Zodra ik haar wegleg duurt het niet lang daarna of ze gaat mieren en daarna hard huilen. Ze slaapt ‘s nachts bij ons in een co-sleeper en kan ik haar makkelijk troostend in slaap sussen. Maar het duurt zo lang voordat ze in slaap valt (relatief lang natuurlijk omdat het nacht is..?). Haar bedje is dan wel gewoon opgewarmd voordat ik haar er in leg. Hoort dit bij haar leeftijd? Zijn er dingen die ik anders kan doen? </p><p>Mijn vriend wil haar laten huilen maar dat vind ik nog moeilijk omdat ze nog zo klein is. </p><p>Alvast bedankt! :) </p>

Ze wil nu gewoon nog veel bij jullie zijn. Zou haar nu nog niet laten huilen maar gewoon lekker bij je houden . Evt in draagzak zodat je je handen vrij hebt. Vanaf een week of 8 kun je gaan beginnen met een ritme opbouwen en vanaf dan haar proberen te leren dat ze zelf moet slapen. En dan nog zul je het op haar tempo moeten doen. 
Ze valt nu bij jou in slaap en wordt wakker ergens anders . Dat snapt zo'n kleine nog niet dus daarom gaat ze huilen. 

Ze wil nu gewoon nog veel bij jullie zijn. Zou haar nu nog niet laten huilen maar gewoon lekker bij je houden . Evt in draagzak zodat je je handen vrij hebt. Vanaf een week of 8 kun je gaan beginnen met een ritme opbouwen en vanaf dan haar proberen te leren dat ze zelf moet slapen. En dan nog zul je het op haar tempo moeten doen. 
Ze valt nu bij jou in slaap en wordt wakker ergens anders . Dat snapt zo'n kleine nog niet dus daarom gaat ze huilen. 

Laten huilen wordt sterk afgeraden eerte 6 maanden. Hechting dan enorm belangrijk, dus dat moet je niet doen. Even laten mopperen mag best. 

Hoi MamavanThirza, hier hadden wij ook last van. over het algemeen, is een kleine baby tevreden na een voeding en valt het vanzelf in slaap. Geef je wel 2 borsten? Dit zijn de tips die wij kregen: Als ze tijdens een voeding in slaap valt, proberen wakker te houden, (prikkelen; over de wang/rug strijken/kriebelen, sokken uit, vooral geen dekenteje over, enz). Als ze zelf loslaat na +- 15 min, even proberen boertje laten, verschonen (dus wakker maken) en andere borst aanbieden. Dan weer boertje proebren te laten, even rechtop zitten (5 minutjes), als baby slap en sloom is dan heeft ze genoeg gedronken. Begint ze te mieren, heeft ze niet genoeg gehad. De eerste weken heb ik mijn baby zo lang als hij zelf wou laten drinken per borst, (wachten tot hij zelf losliet, nadeel is is dat een voeding dus heeeeel lang kon duren) nu is hij iets ouder (7 weken) en probeer ik hem max 15 min per borst te laten drinken. Want het schijnt dat na 15 minuten, je borst echt wel zo goed als leeg is. Als jou baby wel zelf inslaapt maar na ongeveer een half uur wakker wordt dan zijn het vaak krampjes. Laten huilen op deze leeftijd 'leren' ze niks van dus heeft helemaal geen zin. Succes!

Oh oh wij hebben hier dus ook nog steeds heel veel moeite mee. Het gaat al steeds beter dat wel, maar soms slaapt ons zoontje pas na een uur anderhalf uur. Ik vind dat vrij lang. Voor ons helpen de volgende dingen. 

1. Een slaapritueel opbouwen. Na het voeden eventjes knuffelen wiegen en in bedje leggen. Muziekje aan kusje geven en weg.. dit herhalen tot dat hij inslaap valt ( proberen niet in zijn bedje te halen, tenzij hij na een tijdje echt ontroostbaar wordt)
2. Overdag ook in het bedje inslaap laten vallen.. hij went dan aan het bedje en valt hierdoor soms helemaal uit zichzelf inslaap.
3. Inbakerzak. Wij gebruiken die van puckababy. 
4. Kledingstuk van mama naast zijn hoofdje leggen
5. Wij gebruiken de knuffel van myhymmy.. die maakt geluiden zoals regen of een stofzuiger, hierdoor waant je kind als t ware weer terug in de baarmoeder. Bij ons doet dit wonderen. Het helpt hem de slaap te vatten. 
6. Heeeeel veel geduld hebben. 

Bij ons werkte deze stappen en hulpmiddelen.. Zeker het slaapritueel en overdag dit ook uitvoeren maakt het savonds na de laatste voeding ook makkelijker! Succes en ben benieuwd of je hier wat aan hebt voor jou kindje 

Hoi! Mijn dochter is ook bijna 4 weken en krijgt borstvoeding. Ik leg haar soms ook te vroeg weg, waardoor het lang duurt voordat ze weer slaapt(slapend aan de borst, maar na het wegleggen na 5 minuten wakker). Bij ons komt het vaak doordat ze dus nog niet goed in slaap is en ik haar te vroeg weg leg. Ik laat haar nu nog 5 minuten liggen bij mij en voel daarna aan haar handjes of ze daadwerkelijk slaapt, haar handjes zijn dan slap en je kan ze dan makkelijk open vouwen. Bij ons werkt dat tot nu toe beter! Succes.

Terug
Bovenaan