na ziek zijn niet meer uit de luier willen

Hallo,

Voor het eerst sinds twee jaar weer op het forum ! Inmiddels is mijn dochter 2,5 jaar en is er ook een zoon geboren. Hij is nu 10 weken. Mijn vraag om advies gaat om mijn dochter: Zij is sinds ongeveer 5 weken zindelijk (alleen poepen doet ze nog liever in de luier). Nu is ze herstellend van twee dagen ziek zijn met hoge koorts.  Deze dagen wilde ze de luier niet uit en omdat ze ziek was vonden we dat goed. Maar nu ze weer beter wordt, wilt ze nog steeds de luier niet  uit en roept steeds dat ze moet poepen, maar die poep die komt niet!  
Wat te doen: de luier toch uit, ze kon het toch al, opnieuw stickers en cadeautjes, of luier aanlaten, ze was er toch al vroeg bij, dus niet erg als nu niet gelukt.....
Wie heeft er al met dit bijltje gehakt?
 
groetjes mammamaartje
 
Hey,

Mijn dochtertje Noa was droog op haar 22 maand. Zowel 's nachts als overdag. Ze deed geen luier meer aan. Ik was toen hoogzwanger dat ze op haar 25 maand ineens terug alles deed in haar broekje. Wij hebben toen gekozen om maar (constant) met de dweil rond te gaan. Soms tot zes keer per dag dat we alles moesten opkuisen. En met een dikke buik viel dat niet mee. We hebben ook in de verleiding geweest om gewoon terug een luier aan te doen. Maar omdat ze 's nachts wel droog was, hebben we dat niet gedaan. Na de bevalling was ze gewoon terug droog (dag & nacht). Maar Isa was een maand of twee dat ze terug herviel. Ik denk dat het gewoon voor aandacht was. Het is moeilijk om zoiets te negeren. Maar uiteindelijk hebben we er zo min mogelijk op gereageerd en nu is ze droog. Soms zijn er nog dagen, dat ze in haar broek doet maar ze zijn sporadisch en dan zie je dat het echt om aandacht gaat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

X Tasha
 
Terug
Bovenaan