Na zwangerschap grotere borsten bij borstvoeding???

Hallo,

Ik had dezelfde vraag als jij toen ik zwanger was en heb dit gevraagd in de winkel.
Je kan het beste wachten tot de 37e week.
Je borsten kunnen idd nog behoorlijk groeien.
Ik had zelf nl cup D en door de bv ineens cup F!

In de winkel werd mij verteld dat je borstomvang in week 37 ongeveer de borstomvang is die je nodig hebt.
Toch werden mijn borsten naderhand toch nog ietsjes groter hoor. Ik zou als ik jou was iig je bh niet te klein kopen.

Groeten Linda, mama van Nigel (07-03-2006)

Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangster. Schaf van te voren maar 1 of 2 voedingsbh ´s aan. Als je weer goed ter been bent na de bevalling kun je er altijd meer aanschaffen. Leuk om te wachten tot je 37 weken zwanger bent, maar als je per ongeluk al met 36 weken bevalt (zoals ik afgelopen mei) dan heb je niks. Ik zou dus met 35 weken uiterlijk een voedingsbh aanschaffen. De mijne had ik gelukkig net op tijd in huis! En die zaten perfect. (gekocht met 34 weken zwangerschap)

Groetjes, Cathy

Ik ben denk ik 1 van de weinige van wie de borsten niet groter zijn dan normaal.
Ik had cup c en nu dus nog steeds. Ik draag voedingsbeha's maar kan ook makkelijk mijn "oude" beha's aan.
Groetjes Rene

Hi,

Ik heb mijn voedingsbeha's ook zo'n beetje aan het einde van mijn zwangerschap gekocht. Maand 8 of zo. En na de bevalling was dat prima. Maar wat ik na een paar maanden borstvoeding geven had (en nadat ik de zwangerschapskilo's kwijt was,) was dat de cm's te veel waren. Eerst had ik zeg maar 90 C nodig, maar nu heb ik aan 80 C genoeg. En zitten de zwangerschapsbeha's die ik eerder gekocht had voor geen meter meer.

Wel is het zo dat je in het begin best veel gebruikt. Gaat namelijk niet altijd goed met de zoogcompressen, ik had geregeld een  'ongelukje', vooral 's nachts.

Ik zou nu graag nieuwe 'sexy' voedingsbeha's kopen, maar die kan ik nog niet vinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes

Bij mijn eerste kind had ik van tevoren geen voedingsbh gekocht. Ik heb de bv maar 2 weken vol kunnen houden (op advies van de HA gestopt) en dus blij dat ik daar geen geld in heb gestoken. Nu wacht ik bij de 2e dus ook maar even af hoe het gaat en kan dan na 2 of 3 weken altijd nog eentje kopen. Wel werden mijn borsten veel groter. Ik had voor de 1e een F en dat werd H (terwijl ik een normaal postuur heb ggrr). Bij zo'n maat betaal je al gauw 60 euro voor een bh!!

Hoi

Ik had voor de bevalling nog helemaal geen voedings bh's Mijndochter kwam namelijk veel te vroeg. Naar een paar weken borstvoeding geven had ik toch 2 cupmaten groter. Ik had de voedings bh's in maat groter gekocht, en aten soms een beetje strak, maar dat was ook wel weer goed om de stuwing een beetje tegen te gaan. Ik lekte een half uur naar het kolven alweer door. Ik had echt ontzettend veel melk. Misschien kun je eerst gewoon 2 bij de Hema halen, en als alles met de voeding goed gaat gewoon wat mooieren en duurderen bij een lingerie zaak

groetjes geke

Hai,

Ja meestal wel, maar een redelijk goede voedingsbh is rekbaar en kan dus ook met hevige stuwing nog goed gebruikt worden. De stof is vaak dun, daardoor ook wat meer rek, mocht in de droger, dus was ook zo weer aan te trekken.

Ik ben begonnen met niet al te dure voedingsbh, dan had ik er iig ééntje waar ik mee starten kon. En die kon je voor de maat ook mooi gebruiken om daarna een andere te kopen. Het was dus een eenvoudige witte niet echt sexy bh, maar daar heb je de eerste weekjes toch nog niet zo'n behoefte aan.

Er zijn trouwens wel mooie voedingsbh's, vaak via internet te bestellen bij de moedermodewebsites.

Geniet nog van je zwangerschap en succes straks met de bevalling! Een website die ik je aan kan raden is: http://www.borstvoedingsforum.nl Hier kan je al je borstvoedingsvragen stellen, is heel laagdrempelig en de vrijwilligers van VBN en LLL lezen en antwoorden regelmatig. Snuffel daar rustig eens wat rond, je kan er vrij veel informatie vinden (ook onder artikelen en links) Het is zeker handig om je wat te verdiepen in het aanleggen en in de andere startweetjes. Jammergenoeg weten niet alle verloskundigen en kraamverzorgsters voldoende over de borstvoeding (al zeggen ze van wel).

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan