Naam 2x in familie?

Hoi allemaal,

Wij zitten met een dilemma. Eind januari ben ik uitgerekend en verwachten wij ons eerste kindje, een zoon!

We waren redelijk snel uit de naam, toen we eenmaal wisten dat het een jongetje zou worden en vanaf dat moment noemen we hem ook bij zijn naam (onderling). Alleen in oktober gebeurde er iets waar wij geen rekening mee hadden gehouden..

Het nichtje van mijn man is bevallen van een jongen en heeft hem de naam gegeven die wij voor onze zoon in gedachten hebben!!! Wij spreken de ooms, tantes, neven en nichten bijna nooit (hoogstens 1x per jaar), maar hebben wel facebook.. En daar worden we nu geconfronteerd met "onze" naam. Voordeel is wel dat ze allebei een andere achternaam hebben.

Wat zouden jullie doen? Wij twijfelen heel erg. Ergens willen we ons gevoel volgen, hem de naam geven die wij zo goed vonden passen. Aan de andere kant voelt het heel stom om te doen en vragen we ons af hoe men hierop reageert..

Gr. Bianca

Ah dat is balen zeg! Ik zou het persoonlijk niet doen, maar als je echt geen andere geschikte naam kan vinden moet je het niet laten.... de verschillende achternaam is wel fijn dan! Anders was het helemaal een no go.

En een tweede naam erbij zodat jullie kindje zich echt onderscheid? Dan wel de roepnaam hetzelfde...

Snap dat het een dilemma is.... Succes!

He wat balen zeg!! Ik zou de naam houden, eventueel een 2e naam erbij indd.

Je kan het dan ook zeggen dat je de naam al lang had voordat zij beviel.

In onze familie zijn ook veel dezelfde namen, wordt niet moeilijk over gedaan.

Ik vind een nichtje vrij ver weg qua familie. Dus ik zou het wel doen. En wat een ander er van vindt? Dat moeten ze zelf weten hahahha. Jullie moeten de naam het mooist vinden.

Bedenk je dat je wellicht voor de rest van je leven altijd bij dat andere neefje zal denken: oh dat was eigenlijk onze naam", en hetzelfde geldt andersom, als je het bij je eigen kind altijd in je achterhoofd zou houden.

Dat is even balen! Ik zou het toch ook bij jullie eerste naam houden. Eigenlijk hebben jullie hem al zo genoemd, zo te lezen. :) En..... het is maar een naam. De kinderen zullen het zelf later vast grappig vinden, om dezelfde naam te hebben. Het zal best wel eens vaker voorkomen, zoiets! :) Evt kun je de nicht en haar partner het alvast vertellen, dat je dat van plan bent. Kun je vragen of zij er mee zouden zitten. (Kan het me niet voorstellen!)

Mijn vriend heeft een nicht, zij is net bevallen en gaf de baby dezelfde naam als mijn vriend heeft. Vonden wij ook alleen maar leuk. We spreken haar nauwelijks.

Dank jullie voor alle reacties! Het heeft ons wel geholpen om de knoop door te hakken: we gaan het gewoon doen!

Het is goed om ons gevoel hierin te volgen en ons inderdaad niets aan te trekken van anderen.

Terug
Bovenaan