Naam broetje of zusje voor Kas....

Hoi Hoi

Ik ben al even niet meer hier geweest maar ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben nu 20 weken zwanger van de tweede maar een enorm namen probleem.
MIjn vriend vind helemaal niets leuk maar komt ook niet met een naam...
Ja zo zijn mannen he?
Weten jullie misschien iets leuks wat bij Kas past, we weten niet of het een jongen of meisje word.

alvast bedankt   Judith

Pfoe, lastig! Nou, even brainen:

jongensnamen:
- Kevin
- Jelle
- Stefan
- Stef
- Stijn
- Bram

meisjesnamen:
- Els
- Nienke
- Eline
- Vera
- Jolien

Afijn, 't is nogal lastig om voor een ander namen te bedenken! Maar bij een korte hollandse naam als "Kas" zou ik gaan voor nog een hollands klinkende naam die net zo "staat als een huis". Als je begrijpt wat ik bedoel... :)

Sterkte ermee!

Jacoline.

Een vriendin van me heeft haar oudste zoon Ben genoemd en haar jongste zoon Cas. Vind ik zelf ook wel leuk bij elkaar passen. Of je kunt ervoor kiezen om de 2e naam ook met een K te laten beginnen bijvoorbeeld Krijn, Karel, Karlijn, Katja, Katie of zoiets.

Wij denken zelf aan een 2e en zijn zo af en toe ook over namen aan het dubben. Nou, dat valt dus inderdaad niet mee. Denk je een geweldige tweede jongensnaam te hebben, vind manlief er niks aan of andersom. Een meisjesnaam hadden we al eens bedacht :) Al ga ik daar soms ook aan twijfelen.

En anders heb je wel een site op internet met  namen en betekenissen.

Of je kunt jullie  roepnamen eens door elkaar  hutselen?

Suc6 in elk geval.  

Kennissen van ons die hebben een Cas en Thijs. Verder denk ik dat er korte hollandse namen erbij komen:
Jurre,
Joost,
Pim
Koen
Tim
Rens
Gijs

Meisje;
Maud
Nienke
Femke
Pien
Suus

Succes!
Gr. mamajo

Kort maar krachtig zou ik zeggen, zeker bij een jongen. Vind ik wel grappig. Ik ken mensen die hebben Wim en Jan. En mensen die hebben Jef, Tim en Bas.
Bij een meisje kun je ook wel gaan voor iets langs, die ken ik ook, hebben Pim en Tom en Marlies. Maar ik denk dat ik dat kort toch ook mooier vind, al vind ik een korte meisjes naam wel lastiger.

Voor een jongen Tim, Tom, Pim, Gijs, Tijs, Guus, Thijs, Max, Ben, Jaap, Jan, enz

Voor een meisje: ???Lies, Lot, Weet ik echt niet??

Janine

Terug
Bovenaan