Naam die leuk combineert met Bas

Onze dochter heet Roos en haar tweede naam is Marijn. We gebruiken zowel Roos als Roos Marijn, omdat we het leuk vinden om ook de tweede naam te gebruiken. Ons tweede kind willen we ook twee namen geven. We hebben voor een jongen de naam roepnaam Bas in gedachten en breken ons hoofd over een tweede naam die leuk klinkt in combinatie met Bas. Wie heeft ideeën?

hai,

Haha, daar breken wij ons hoofd ook al over! Ten eerste vonden we een jongensnaam erg
moeilijk; toen we eindelijk uit de naam waren, BAS,  wisten we ook geen tweede die er goed bij past! Onze dochter heeft wel 2 namen en ik zou het voor de tweede ook graag willen.
De naam blijft Bas en als we geen leuke 2e naam kunnen vinden dan maar niet.
Ik vond zelf Bas Tymen wel leuk, maar is mijn man niet kapot van.
Nou ik ben benieuwd of er nu iets leuks uit komt! Ben nu nl 37+5 weken, dus de tijd
begint te dringen! Hoe ver ben jij?

gr Kyra

Ik ben 31+2 en word er erg onrustig van dat we nou nog steeds de naam niet compleet hebben. Mijn partner vindt Bas Thomas wel leuk. Ik vind die combinatie helemaal niks, omdat de namen rijmen. Tymen vind ik zelf geen mooie naam (of ben ik nu te eerlijk!?), dan zou ik er eerder Bas Tijn van maken.

Oke, even creatief meedenken. Persoonlijk houd ik niet zo van een-lettergrepige namen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet mee kan denken.
Zelf is het me uberhaupt nog nooit gelukt een jongensnaam te vinden die mijn man en ik beide leuk genoeg vinden voor onze eventuele zoon, gelukkig was de eerste een dochter, want meisjesnamen te over op ons namenlijstje...

Bas-Timo
Bas-Roelof
Bas-Daniel
Bas-Lukas
Bas-Christiaan

Meer weet ik ook niet...

Groetjes,

Marjoke

heey dames

succes met zoeken na namen bij de naam bas zelf houd ik hier totaal niet van maar oke
als je toch de naam bas kiest zal ik tog gaan voor alleen bas

groetjes

hoi, wat een apart probleem, wel leuk hoor dat je dubbele naam wil geven!

wat vind je van Bas-Jan?
Er is een kunstenaar die Bas Jan Ader heet en ik vind die naam echt klinken als een klok!
succes ermee!

groetjes

hoi dames,

bedankt voor het meedenken! Tja we zijn er nog steeds niet uit.
Ik denk dat het inderdaad alleen bij Bas blijft.
Maar goed, wie weet komt er nog iemand met een super-combi!
Het is ook zo moeilijk een jongensnaam, vorige keer hadden we eigenlijk
geen jongensnaam, dus maar goed dat dat een meisje was! Maar nu op de echo
gezien dat het een jongen is (geen 100% zekerheid natuurlijk), dus we moeten even
ons best doen.

groetjes Kyra

Terug
Bovenaan