naam dilemma

Wij hebben een jongensnaam uitgekozen..
Nu was ik laatst oude geboortekaartjes aan het opruimen. Kom een kaartje van de nicht van mijn man tegen, met de jongensnaam die wij hadden bedacht. Nu is hun zoontje met 23/24 weken levenloos geboren.
Wij hebben erg weinig contact met hun..Maar weten nu niet goed of we nu wel of niet een andere naam moeten gaan bedenken.
Wat vinden jullie?

Ik zou niet weten waarom niet.
Als jullie de naam mooi vinden zou ik het gewoon doen.

Bij mij in de familie zijn 2 neven, 1 van moederskant en 1 van vaderskant, naar mijn vader vernoemt.

Dus dezelfde naam in de familie vind ik niet raar.

Het belangrijkste is dat jullie het een mooie naam vinden.

Succes ik hoop dat jullie eruit komen

als het een mooie naam is... en dat is het want jullie hebben hem gekozen, dan zal ik hem gewoon houden, de nicht van je man is juist diegene die zal beamen dat jullie een hele mooie naam hebben uitgekozen. ze was er immers zelf ook voor gevallen.

Ik zou er wel even goed over nadenken. Heb een schoonzusje wie hun dochtertje met 24 weken is geboren en overleden en weet hoeveel verdriet ze nog hebben.
Zelfs mijn zwangerschap kan ze nauwelijks aan.

Zou als het voor jezelf goed voelt wel even contact opnemen denk ik. Kan me voorstellen dat ze blij zijn als ze erop voorbereid zijn dat het jullie misschien dezelfde naam kiezen.

Ik vind het voorstel van Miekje82 en Debbie1012 ook erg goed klinken. Ook al is het contact nauwelijks aanwezig, het kan heel veel pijn veroorzaken terwijl het juist zo'n vreugde moment is. Door het met de twee te bespreken heb je kans dat zij zich juist vereerd voelen dat jullie dezelfde naam in gedachten hebben. Het lijkt mij stug dat zij het niet goed vinden en dan wordt het een ander verhaal, want als voor jullie de naam 'de naam' is dan zijn jullie nog altijd de ouders hoeveel pijn het ook voor een ander doet.

Terug
Bovenaan