naam dilemma

Sinds woensdag weten we dat we een jongen gaan krijgen. Nu zijn we op zoek naar een leuke naam. Veel namen die ik leuk vind zitten al in de familie. Nu vinden we Yannick erg mooi, maar... mijn achterneefje heet zo. Met mijn nicht (zijn moeder) heb ik geen contact, maar met z'n oma wel. Enerzijds vind ik het niet leuk omdat die naam al in de familie zit, anderzijds hebben wij niks met achterneefje Yannick te maken dus moet het wel kunnen.
Zo ook met Melvin, zo heet mijn neef met wie ik geen contact heb.
Zouden jullie het dan wel/niet doen??
 
Lastig,maar als jullie t een mooie naam vinden..? k zou niet weten waarom je dat niet kan doen dan. In iedere familie heb je wel mensen met de zelfde naam.
 
Je moet je kind een naam geven die jij en je man mooi vinden.
Ikzelf hou van namen die je weinig hoor maar die niet vreemd zijn, haha ja lastig om dan een naam te vinden. Wij krijgen waarschijnlijk weer een meid en ik kan echt geen meiden naam vinden die bij onze dochter past. Ja 1 aparta maar die hoorde ik laatst ergens dus die valt al af. En 1 maar die vin ik weer te gewoon en die hoor je dus ook vaker. Moeilijk moeilijk moeilijk. Gelukkigv hebben we allemaal nog even
 
Dora: wij hebben hetzelfde, willen iets wat we niet vaak horen. Onze dochter heet Viviënne, ook een weinig voorkomende naam. Yannick hoor je hier in de buurt ook niet vaak, en vindt het ook wel mooi bij elkaar staan. Lastig!!!
 
Nou Maris, Ik zou zeggen vlg je eigen gevoel voor een naam.

In een familie van mijn vaders kant, (achterneef van hem) werd er al gezegd, je gaat de kleine toch geen Mark noemen. Ze hadden er immers al 6. Opa, kind en dan daar weer een kind van. + een aangetrouwde jongen. Naja, heel gezellig in ieder geval. Dus succes!
 
Terug
Bovenaan