Naam dilemma

Hallo,

Ik weet dat er mij al veel voor zijn gegaan met een soortgelijke vraag maar hier komt ie toch! Ik ben nu 31 weken zwanger van de 2e. We hadden deze keer meteen een naam voor een meisje maar de jongensnaam, daar komen we niet aan uit! Ons 1e kindje is een jongen, genaamd Noud. We vinden het moeilijk om een 2e jongensnaam bij deze naam te vinden, die ook zo kort en krachtig is en er mooi bij past. Natuurlijk zijn er genoeg namen, maar nog niet echt 1 waar we het samen over eens zijn. Wie weet is er iemand die een naam weet, die wij nog niet voorbij hebben zien komen ;) Alle suggesties zijn welkom. We houden zoeken wel een beetje in de richting van 'oud'hollandse namen..... Groetjes
 
Hey!

Leuk onderwerp! Ik zonet een naam gelezen waar ik bij denk dat die leuk zou passen bij Noud.

Nl: <b style="color: #404040; font-family: 'Open Sans', 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; -webkit-text-size-adjust: auto;">Ermen </b><span style="color: #404040; font-family: 'Open Sans', 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; -webkit-text-size-adjust: auto;">[</span><i style="color: #404040; font-family: 'Open Sans', 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; -webkit-text-size-adjust: auto;">Erman, Irmin</i><span style="color: #404040; font-family: 'Open Sans', 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; -webkit-text-size-adjust: auto;">] ‘groots, verheven’ en/of koosvorm van namen die met </span><i style="color: #404040; font-family: 'Open Sans', 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify; -webkit-text-size-adjust: auto;">Ermen</i>

wat denken jullie daar van?
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Natuurlijk mogen meerdere lettergrepen, we hebben op nr 2 ook altijd nog de naam van vorige keer, die toen ook al op 2 stond. Dit is met 2 lettergrepen. Het maakt ook niet uit hoe lang de naam is, als deze maar bij noud past ;)

Ermen heb ik ook al een keer voorbij zien komen maar vind ik dan toch niet helemaal in de 'oudhollandse stijl' maar ja wat is nu precies oud hollands ;)

En Jens stond idd bij mij op een erg hoge plaats, dat klinkt mooi bij elkaar, maar om bepaalde redenen konden we deze niet gebruiken helaas.

Ik blijf nog even zoeken, heb nog minimaal 6 weken pffff......
 
Hallo hallo;) spannend ook de laatste loodjes haha hier nog 5 weken.

Wat vindt je van de naam Thijn? Thijmen, Ruben, Sven, Leroy, Bas, Stan?



Succes liefs
 
Als Jens niet kan om persoonlijke redenen kan je ook nog over Rens nadenken.  Beetje het zelfde, maar toch anders.
 
Terug
Bovenaan