Naam gebruikt

Hoi allemaal,

Al vanaf dag 1 van de zwangerschap hadden wij een meisjes naam in gedachten. Past bij de naam van onze zoon. Voelde goed en niet zo vaak gebruikt. Etc. Etc. Toen wij hoorde dat het ook nog eens meisje werd dachten we 'Jaaaa die naam gaat het worden!' Ben inmiddels in maand 8 vd zwangerschap en vorige week is een collega bevallen. Laat zij nou dezelfde naam hebben gekozen voor haar dochter. Puur toeval.. Maar wat nu!? Alles wat ik nu zie of bedenk denk ik 'nee dat is niks'. Wat een ellende zeg! Vind het zo stom! ? Wat zouden jullie doen?? Groetjes ?
 
Collega's komen en gaan, dus als dít de naam is, zou ik hem wel gebruiken . Als het een collega is waar je heel close mee bent zou je misschien het van te voren met haar kunnen bespreken, maar ik zou me ook héél goed kunnen voorstellen dat je dat niet doet.
 
Idd, wat iedereen hiervoor zegt, gewoon doen! Het is 'maar' een collega. Ik vind alleen bij directe familie kan je niet dezelfde naam gebruiken (als je zus bijv een maand voor jou bevalt en dezelfde naam heeft gekozen) of misschien bij een hele goede close vriendin, al vind ik die laatste ook discutabel. 
 
Ik denk ook dat het heel erg ligt aan hoe close je bent met deze collega, maar in feite heb je die naam dus allang gegeven, misschien wel eerder dan dat zij de naam vast had liggen. Dus wat dat betreft kan je er naar mijn idee gewoon voor gaan. Zoeken naar iets anders kan ik me ook goed voorstellen, want zoiets doet natuurlijk ook iets met jouw gevoel bij de naam, maar ik zou alleen overstappen op een andere naam als dat echt minstens net zo goed voelt voor jullie. Je moet er immers nog de rest van je leven mee door.
 
Ik zou het ook zeker doen.
Een collega van mij heeft ook dezelfde naam gebruikt als mijn zoontje die net ervoor geboren is, puur toeval en ik vond dat echt niet erg!
 
Ik ben dus heel erg close met een collega, we waren tegelijk zwanger, 3 weken na elkaar uitgerekend dus wij hebben het wel besproken. Bleken dezelfde jongensnaam te hebben.. uiteindelijk kreeg ik een meisje.. maar we hebben het er wel over gehad & samen besloten als het 2 jongens bleken te zijn dat we gewoon beide voor die naam zouden gaan. Het voelde voor mij ook niet goed om die naam opzij te moeten zetten, ik was bang dat ik er spijt van kreeg! Nu of later! Dus toch gewoon maar besproken. Uiteindelijk niet nodig geweest maargoed.
 
Terug
Bovenaan