naam herkennen?

Hallo iedereen.
Mijn dochtertje is nu 8 weken en ze is vrij snel met dingen. Op de 2de dag haar hoofdje al een klein stukje optillen bijv.
Maar wanneer kan ik verwachten dat ze haar eigen naam gaat herkennen? Want ze reageert wel als je praat en lacht, dan gaat ze aguuu en oegoe terug zeggen, amar als ik haar bij haar naam roep (zoveel mogelijk om haar eraan te laten wennen) reageert ze nog niet... Misschien ben ik wel veel te ongeduldig hoor...

 
volgens mij reageren ze pas met 4a5 maanden op hun naam maar het komt vanzelf ik dacht zelfs in het begin dat mijn dochterje doof was omdat ze helemaal nergens op reagerde maar dat is flink losgelopen ze is nu 8,5 maand als je haar naam zegt verrek ze bijna der nek ECHT HET KOMT VANZELF.
 
Gemiddeld met een maand of 7 a 8. Maar ja, er zijn ook altijd uitzonderingen. Er is wel een groot verschil tussen reageren omdat je keihard roept of reageren op de naam.
 
Ergens rond een 1/2 jaar. De een is iets sneller en de ander iets langzamer.
Je moet niet zo ongeduldig zijn. Voor je 't weet zijn ze groot en dan had je juist gewild dat het nog zo'n uk was.
 
Als ze zich bewust zijn dat ze iemand zijn. Met hoeveel maanden dat is weet ik niet precies, rond de leeftijd van één jaar of zo. Anders kan het volgens mij niet eens. Dan reageren ze gewoon op je stem.
 
Sorry hoor maar het antwoord van Neeltje vind ik echt nergens op slaan. Mijn eigen dochtertjes begonnen met +/- 8 maanden te reageren op de hun naam.Dit hebben we natuurlijk ook echt getest, door ook andere dingen te roepen. Dan zie je snel genoeg of ze op de naam reageren of niet. En toen ze een jaar waren konden ze zelfs al bepaalde woorden zeggen. Als je nog geen kinderen hebt,of je hebt het nog niet meegemaakt, ga dan a.j.b niet zitten speculeren!!!!!
 
Ben het met Sandra eens. Kinderen beginnen op hun naam te reageren als ze +/- 6mnd zijn. En dat ze bewust zijn dat ze een 'iemand'zijn, is in de peutertijd; ik, jij, enz (tenminste, dat zegt het cb)
 
Ja idd rond een half jaar! !

Maar het gaat allemaal snel genoeg hoor, als je steeds terugkijkt hoe snel alles is gegaan dan schrik je er soms van!

Maar het ene kind is in sommige dingen weer sneller dan het andere.

Bijv mijn dochtertje kon met haar eerste verjaardag zo'n 20 woordjes zeggen. (beee = beer)
(baw = bal)
(bamp = lamp)
en dan mama, papa, hap, nee, bah e.a.

Maar was nog wel helemaal kaal, haha!!
 
Terug
Bovenaan