Naam ideetje

Hoi

Ik vind t een lastig uit te spreken naam , waardoor je waarschijnlijk veel varianten er van zal gaan krijgen.
En voor je dochter zelf is t ook lastig om te leren hoe ze heet...

Gr Marielle

Dankje Josh en Marielle.
Wij hebben echt een serieus namen probleem.
Het lijkt er echt op dat we niks kunnen vinden waarvan we zeggen wauw dit is t.
Ik wil graag iets origineels maar het moet ook weer niet zo zijn dat ze straks haar eigen naam niet kan schrijven of uitspreken.
wat vinden jullie van Nadé?

dit is een simpelere naam maar wel origineel.
Ik vind t lief en stoer tegelijk klinken.

Als iemand nog namen tips heeft voor een meid... graag!

groetjes

Ik vind het persoonlijk een erg moeilijke naam. Zeker kijkend naar je eigen naam. Maar goed, namen zijn heel persoonlijk en ik val op hele eenvoudige korte namen.
Ik weet niet hoe je man/vriend heet. Maar persoonlijk vind ik het wel mooi als de namen een beetje bij elkaar passen.

Wat vind je van Romée of Aimée, ook niet alledaags, maar wel eenvoudiger.

Succes!
BTW: ik zoek nog een korte jongensnaam, passend bij Roos ( Mees, Mika, Jurre, Tom, Luuk, Daan, Koen...ik weet het echt nog niet...)

@Roosje: wat dacht je van Alexander, Tim, Chris?

@Marloes: ik zou het niet te moeilijk maken. Zelf heb ik altijd (ben zwanger van de 3e) een aantal regeltjes: 1. het is handig als de naam in een andere taal ook uit te spreken is en niet tot iets geks leidt.
2. De initialen moeten ook niet tot rare, vervelende combinaties leiden.
3. de naam moet ook bij een volwassene passen en dat doen sommige populaire namen niet, zoals Puck.
Wat dacht je van Emma, Sophie, Anna, Daniela, Michelle. Allemaal mooie namen en leiden niet snel tot spraakverwarring en zijn redelijk spellingsproof. Niet dat jouw suggesties niet mooi zijn, want dat zijn ze wel, maar ze zullen in de toekomst gegarandeerd tot misverstanden leiden.

Succes,

Anne

Allemaal dankjewel voor de reacties!
Ik ben er wel over uit dat ik wat minder hoge eisen moet stellen aan de naam.
Dus dat moet nog ff bij me bezinken... en ik blijf verder zoeken.
Groetjes

Terug
Bovenaan