Naam kiezen mixed baby

<p>Mijn man komt niet uit Nederland waardoor wij het erg lastig vinden om een naam te kiezen. Zo wil hij graag Mohammed, maar dat vind ik echt niet bij mezelf passen.</p><p>Opties nu zijn:</p><p>- Noah (komt wel erg veel voor op het moment)</p><p>- Adam (ook veel kinderen met deze naam maar wel universeel over de hele wereld)</p><p>- Sarjo (origineel in NL. Naam van de overleden broer van mijn man. Ben bang dat het verkeerd wordt uitgesproken).</p><p>Wat vinden jullie het leukste en waarom?</p><p>Misschien weten jullie nog een andere naam? Voorwaarde voor mijn man is wel dat het islamitisch moet zijn. </p>

Hoi Aardbeiplant,
ik heb ook een lijstje met arabische namen zowel voor jongen als meisje, omdat we nog niet weten wat het word. Op mijn jongenslijstje staan:
-Safouane
-Jamal
-Ayman
-Rayan
Maar wie weet kiest mijn man alsnog voor een hele andere naam haha

Noah is Nouh islamitisch. Maar die "h" wordt niet uitgesproken zoals het moet.
Jullie kunnen voor de belangrijkste namen in de islam gaan of voor een profetennaam. 
Hier zitten een aantal voorbeelden wat mag en wat niet mag. Maar ook leuke tussen
https://al-yaqeen.com/va/een-naam-geven-aan-je-kind/

Bedankt voor jullie reacties!
Misschien nog goed om te vermelden dat mijn man niet uit een Arabisch land komt. Schrijwijzen en uitspraken zijn daar net weer anders (meer Engels georiënteerd). Ik ben vooral op zoek naar een naam die wat algemener is zodat dit ook bij mij past, ik ben zelf geen moslim.
Wat vinden jullie van de opties die wij nu hebben de leukste?
Ryan kan inderdaad ook nog een optie zijn, bedankt.

Hoi, 
Mijn man is Marokkaans en ik Nederlands. Onze zoon van 1,5 maand heet Adam.
Ik had ook rida en rami toen op mijn lijstje staan. Maar Adam is idd universal :) 

hoi,
De vader van mijn baby is Arabisch. Adam blijft een erg leuke naam en deze stond ook op ons lijstje. Mijn voorkeur gaat uit naar Sarjo. Ik hou wel van origineel! 
Succes! 

Terug
Bovenaan