Naam van dochter die veel lijkt op naam van vader???

A

Anoniem

Guest
Hoi!

We zitten een beetje met een dilemma. Als we een dochtertje krijgen hebben we een naam gehoord waar we alletwee helemaal weg van zijn. Het enige probleem is dat de naam qua uitspraak (niet qua schrijven) bijna gelijk is als de naam van haar vader.
Het lijkt me dan best lastig, als je een van de twee roept dat dan de verkeerde reageert, en dat soort dingen.

Maar aan de andere kant, we hebben nog geen leukere naam voorbij zien komen.

Wat zouden jullie doen?? Kiezen voor de naam die bijna hetzelfde is als haar vaders naam of toch kiezen voor een andere??

Groetjes, Stef (23+3)

Wil je nog niet zeggen wat de namen zijn???? Mijn dochtertje heet nyala en wij zeggen altijd Jala. Beetje een troetelnaampje voor onszelf. Op andere plaatsen zeggen ze gewoon Nyala. Misschien kan dat bij jullie naam ook wel, dan lijkt het misschien niet zo op de naam van haar papa. En kun je haar officieel wel zo noemen....begrijjp je en beetje wat ik bedoel?????

xxx
mrie

Helaas is de naam niet af te korten .

Vind het echt zo moeilijk! Nyala is trouwens een heel leuke naam!

Ik snap je probleem wel. Wij hebben eindelijk een leuke jongensnaam gevonden, dat is bij ons eerste kindje niet gelukt, maar deze lijkt erg op de naam van de kat... Toch gaan we ervoor, want deze naam laten we ons niet meer ontnemen!

Denk er gewoon nog even over, combineer hem met de achternaam, maar er rijmpjes op, afkortingen van en kijk over een paar weken of jullie niks mooiers tegengekomen zijn. En bedenk: er zullen altijd mensen zijn die iets te zeuren hebben over de naam die je gekozen hebt, welke naam je dan ook kiest! Doe wat je zelf mooi vindt en waar een kind/mens een levenlang mee kan doen!

Succes, K

Ben nu toch wel erg benieuwd naar de naam hoor!

Maar oke, ik denk dat je er gewoon voor moet gaan. Want zolang Tyche wakker is, heet mijn man 'papa'. En als er iets is dan zeg ik vaak 'papa'. Alleen als Tyche wakker is hoor haha. En als Tyche slaapt noem ik hem gewoon bij zijn naam dus dan weet ie dat hij bedoelt wordt.. snap je het nog een beetjee...

ga er maar gewoon voor!

Ik denk dat als je die naam echt leuk vindt, je dat gewoon moet doen.

Wel kun je misschien proberen om de officiele naam dan lichtjes aan te passen, waardoor je niet dezelfde voorletters krijgt ivm post en dan wel de roepnaam te doen die je zelf heel leuk vindt voor je kind.

Ik heb dat zelf ook. Mijn voorletters zijn anders dan mijn roepnaam, waardoor er geen postverwarring kan ontstaan.

Ik wens je succes, wanneer ben je uitgerekend? Ben nl wel benieuwd nu naar de naam van je kind en man....

gr mama van MD

Ok, noem toch de namen: Damy (vriend) en Jamie (ons eventuele meisje).

Qua uitspraak (bijna) zelfde, qua schrijven heel anders.

Wat vinden jullie nu??

Terug
Bovenaan