Naam voor een meisje

Dag dames!

Ik ben ondertussen al 24 weken zwanger.
Ik weet dat het een meisje word, maar een naam erbij verzinnen?!
Zo lastig!
Bij zo'n namenlijst kom ik er ook niet uit, want je weet gewoon niet bij elke letter je moet zoeken!

Heeft iemand hier nog leuke ideeen voor meisjesnamen?
ik hoor het graag!

Tsja lastig hoor, wij moeten ook nog een meisjes naam.
En het is ook heel erg persoonlijk wat je mooi vindt, een lange of een korte naam simpel of niet.
Dus ja kan je moeilijk advies geven.

Ben het wel eens met mijn voorgangster.Een naam is zo persoonlijk. Wij krijgen zelf ook een meid en zijn er gelukkig al tijdje over uit.
Je kan op internet kijken naar namenlijsten.

Heeft er natuurlijk ook mee te maken wat je achternaam is etc. Ik vind dat je daar wel naar moet kijken, dat je geen gekke combi's krijgt. ZIjn er al broers of zusjes waar je de naam bij wilt hebben passen? en idd korte of lange naam? Nederlands of buitenlands.

Groetjes

Nou de achternaam is ook al 1 lettergreep,
dus ik denk dat de voornaam maar iets meer dan 1 moet hebben ;) !
ik hou niet zo van oerhollandse namen zeg maar..
Wel beetje modern!

Nederlands of buitenlands maakt me niet zoveel uit.
Lastig he , namen verzinnen!

je kan is kijken bij de aftitelingen van een film !!
wij krijgrn zelf ook een meid en haar naam hadden we al voor ik wist dat ik zwanger was daar waren we beide meteen over eens
veel succes met het vinden van een naam het blijft moeilijk

Ja een naam geven is idd erg moeilijk, heel herkenbaar! Wij hebben er een namen boekje op na geslagen, apart van elkaar en daaruit de namen genoteerd die we leuk vonden daarna ons lijstje aan elkaar gegeven en gekeken welke namen we van elkaars lijstje leuk vonden zo hadden we een selectie, uiteindelijk twee meisjes en twee jongensnamen gevonden die we allebei het leukst vonden. Daar nog een tijd over nagedacht en nu hebben we een jongensnaam en een meisjesnaam waar we helemaal blij mee zijn!

hier een paar ideeën: (weet niet of je ze leuk vind)

Zoë
Bente (Benthe)
Janiek
Lotte
Joëlle
Lizz
Rosalie
Bo

hoop dat je hier wat aan hebt...
in iedergeval heel veel suc6! het is iets heel persoonlijks en je geeft een naam toch mee voor het hele leven!

groetjes Petra (november 2011 Forum)

Terug
Bovenaan