Naam voor meisje

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik vinden beide Tamar wel een mooie naam voor een meisje. Maar nou lees ik op internet dat het heel vaak verkeerd wordt uitgesproken.. en dat het ook een jongensnaam is?

Wij spreken het gewoon uit als "Tammar", zou het ook niet anders kunnen bedenken.. Hebben jullie ervaring met deze naam? Wil ook niet dat het later altijd verkeerd wordt uitgesproken..

Groetjes Marianne

Ja, dat dacht ik dus ook inderdaad. Totdat ik op internet las van mensen die Tamar heten, dat het heel vaak verkeerd wordt uitgesproken..

Ik dacht ff horen hier of er mensen zijn die dat weten..

Ik zou de naam uitspreken met de klemtoon op Ta, dus 'Taamar'. De uitspraak als 'Tammar' is voor mij helemaal nieuw. Je kunt voor de duidelijkheid de naam ook spellen met dubbel m? Al zou dat niet mijn keuze zijn. De ouders (jullie dus) bepalen de naam én uitspraak.

Vreemd dat Tamar wordt gebruikt als jongensnaam.

Ik vind het een super leuke meidennaam, of je het nou als Taamar of Tammar uitspreekt.

Ja daar stond ik ook versteld van, dat het als jongensnaam wordt gebruikt. Ik kom zelf uit Friesland, hier nog nooit als jongensnaam gehoord. Misschien meer andere kant van het land ofzo?

Oke Manon bij jou is het dus alleen bekend als "Taamar" haha? Ik kende het juist alleen als "Tammar".

Maar idd naam vind ik wel het mooiste als je gewoon Tamar schrijft. Gelukkig hebben we tot mei nog tijd om namen te bedenken hihi. Alleen deze naam springt er tot nu toe voor ons wel echt uit.

Bedankt voor jullie reacties :)

Terug
Bovenaan