Naam voor zoontje

<p>Hoii allemaal,</p><p>Wij twijfelen heel erg over de naam voor ons zoontje. <br />Ik ga natuurlijk niet de mening vragen aan mensen in onze vrienden en familiekring, maar ben toch erg benieuwd naar de mening van anderen (en aan jullie kan ik het lekker vragen). Ik weet dat het persoonlijk is maar ben toch benieuwd.</p><p>Wij zijn niet van de Nederlandse namen dus zoeken meer bij de Amerikaanse/Engelse namen. Mijn partner zijn tweede naam is Andrew, dit vinden wij een leuke optie. Ik twijfel of deze naam stoer klinkt of juist bekakt. Wij willen het graag een beetje 'stoer' houden. Ook twijfel ik of deze naam goed uitgesproken kan worden en of dit niet te 'apart' wordt, ik ken niemand die zo heet in mijn omgeving.<br /><br />De andere optie is Mason. Dit is makkelijk uit te spreken maar heeft verder geen betekenis voor ons. Het klinkt wel vlot en stoer naar mijn gevoel, het is momenteel wel een erg populaire naam.<br /><br />Dus Andrew of Mason :)</p><p> </p>

Hoi hoi, 
Ik vind Andrew persoonlijk helemaal niet bekakt klinken!! Vind het wel een stoere naam. Mason hoor ik inderdaad best vaak maar ja als jullie dat echt een leuke naam vinden zou ik daar gewoon maling aan hebben?. Onze dochter heet ook Tess en die hoor je kei vaak maar wij vonden die toevallig ook gewoon heel leuk!!
Succes met het kiezen!?

Leuk, Andrew! Wij hebben een Mason en een Macen (zelfde uitspraak) in de straat wonen, dus populair is het zeker. Ik vind Andrew een stuk leuker, moet ik eerlijk zeggen. Probeer ze allebei een paar dagen uit en kijk wat je ervan vindt ? Dus dingen zeggen als “Mason was weer lekker druk aan het schoppen vandaag!”.

Je kunt misschien nog gaan voor een afkorting van Andrew - andy bijvoorbeeld.
Met Engelse namen heb je altijd mensen die het het niet goed uitspreken. Mijn oudste heet logan (op zijn Engels dus) je wilt niet weten hoe vaak mensen dit op op zijn Nederlands zeggen. Hoe ze daar bij komen ik hrb geen idee, het klinkt ook nergens naar maar blijkbaar heb je dat met Engelse namen. 

Mijn zoontje heet ook Logan en het is tenenkrommend wanneer mensen het op znz Nederlands uitsoreken. Ik vind Andrew ook echt leuk. En Mason is wel populairder

Terug
Bovenaan