naam

Hoi,
Mijn vriend en ik hebben vandaag het eens serieus over namen gehad. Hij is afrikaans en wil ons kind graag een afrikaanse naam geven, terwijl ik toch meer denk aan misschien een internationale naam ofzo. Nou vroeg ik me af of meer dames of het forum hier mee te maken hebben? Verder wens ik iedereen een goede zwangerschap toe! liefs anna
 
Hoi Anna,

Mijn vriend is Amerikaans en wij wilden graag een naam die in beide talen uit te spreken zou zijn en dan ook nog een beetje leuk zou klinken. We krijgen een jongetje dus het is Max geworden, we spreken het wel op zijn engels uit maar dat is niet moeilijk verder dus beider families kunnen ermee uit de voeten.

groetjes, Jane
 
Misschien hebben jullie wat aan deze site: http://www.babynamenetwork.com/index.cfm
Ze hebben hier behoorlijk wat namen uit meer dan 70 landen, inclusief Afrika.
Ook de betekenis wordt vaak gegeven.
Met wat geluk zit er een naam tussen die jullie allebei mooi vinden :)
 
hoi

ik ken verschillende halfbloed kinderen met prachtige namen! die passen toch het best bij de achternaam vind ik zelf. kine, bassirou, adimka
het zijn namen die in het nederlands heel goed zijn uit te spreken ('bas' is afgekort superinternationaal, maken ze dan bassir van).

trots op hun roots, dat speelt toch echt wel.
ik vind veel afrikaanse namen niet 'te' exotisch of onbegrijpelijk. ik vind zo'n naam ook beter bij een beetje exotisch kind passen dan bij een kaaskopje (blond en dan een spannende spaanse naam of zo). en een half-afrikaantje dat marijke heet... maar dat is dan weer niet internationaal.

ben benieuwd! kinderen hebben tegenwoordig zulke aparte namen dat die van jou met een afrikaansige naam in de klas in elk geval niet echt zullen opvallen (tenzij je in een of ander minigehucht woont misschien, en dan nog wennen de andere kinderen er wel aan, want ze zien er toch ook wat anders uit of niet?)
 
Bedankt voor jullie reacties!! we denken nu toch aan een afrikaanse jongensnaam (familienaam vriend) en internationale naam voor meisje (naam van mijn moeder).
 
Terug
Bovenaan