Naam

Hallo allemaal
ik ben nu 31 weken zwanger en heb al een mooie naam uitgekozen, maar toch twijfelen we nog.
Bij ons eerste kindje wist ik met 3 maanden de naam al heel zeker.
Hoe zit dat bij jullie?
groetjes

Bij ons zijn de namen al bekend. We weten het geskacht al, maar hebben voor de zekerheid ook de andere naam al bedacht.

Wij hebben de namen herleid naar de doopnamen. Zo zijn bijvoorbeeldn de doopnamen van mijn zoon Rengert Wilhelmus en zijn roepnaam Rens. De doopnamen komen van onze opa's.
Ook nu hebben we voor een meid de doopnamen van opa en oma genomen en voor een jongen die van onze vaders. En daarvan hebben we een roepnaam geknutseld die we erg leuk vinden.

Bij ons heeft het alleen even geduurd eer we de goede namen hadden gevonden om daar een leuke roepnaam mee te maken, maar ik moet zeggen dat het erg leuke namen zijn.

Ik heb een tip voor je. Zeg een paar keer per dag de naam hardop ook in combinatie met de achternaam. Als je het lekker vindt klinken zit het wel goed. Ik kan me ook echt wel voorstellen dat je twijfelt. Een naam is voor het leven.

Succes verder.

Yeppie

Wij zijn nog niet uit en hebben ook nog niets gedaan met geboortekaarten. Wel hebben wij een aantal opties - zeg maar 8 verschillende namen - het probleem is  dat wij moeilijk eens kunnen worden over die ene naam.....

Mor 74  

Het moeilijkst vonden we deze keer om een leuke jongensnaam te verzinnen. Bij ons zoontje vonden we een meisjesnaam juist het moeilijkst. Maar uit de jongensnaam zijn we inmiddels. Voor een meisje hebben we nog 2 namen op de nominatie staan, daarover moeten we de knoop nog doorhakken.

Een geboortekaartje hebben we ook al uitgezocht.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan