Naam

A

Anoniem

Guest
Wij waren er nog niet echt uit over een naam ( nog steeds niet echt) ..
nou hoorde we van de week een naam : Dino ..
die vonden wij alle2 erg leuk
maar we weten gewoon zeker. . dat onze ouders en fam het geen leuke naam zullen gaan vinden ..

opzich heb ik ook zoiets van, ze wennen er vanzelf wel aan,
maar aan de andere kant .. tis zo moeilijk ..
wat zouden jullie doen, .. naam nemen ., als we hem echt zo leuk vinden .. of verder zoeken
Liefs Joy

hoi!
Als jullie de naam mooi vinden zou ik er voor gaan, het is jullie kindje, en je kunt geen rekening houden met wat Jan en alleman er van voind, dan blijf je bezig...
Dus als jullie echt zoiets hebben van wauw, dan zou ik het zeker doen!
groetjes Ciske

Hoi,

Ik kan je maar 1 tip geven. Je geeft een kindje een naam voor de rest van zijn/haar leven dus zorg dat je er zelf voor 100 % achter staat. Misschien vinden mensen in je omgeving het in het begin wennen, maar na een tijdje zullen ze het ook een echte Dino vinden hoor!

Mijn neef en zijn vrouw hebben zelf namen bedacht en wij moesten in het begin ook wel even wennen maar nu passen de namen zo goed bij hun kindjes.

Syl

Hoi Joy,

Jullie moeten de naam echt zelf kiezen.
Wat jullie leuk vinden moeten jullie doen.
En niet denken over wat anderen vinden.
Ik ken iemand die hun meisje kees noemen. En iedereen vond het raar en stom.
En nu vind het iedereen de naam wel bij het meisje passen.
Dus je moet het echt zelf kiezen.
En ik vind het een leuke naam.

Groetjes mirjam

ik werk op een creche en daar kom je de gekste namen tegen en toch alles wend.
Laatst werd er een Nino, op zich helemaal niet raar deze naam, maar er waren toch mensen/ouders die het een gekke naam vonden. Nu is hij er een half jaar en het is een echte nino, echt helemaal niet raar en niemand van de groep valt meer over zijn naam.

Ik vind Dino ook best leuk klinken. en als jullie achter deze naam staan dan kun je het best doen. Het is jullie keuze en smaak en ik weet zeker dat jullie ouders snel zullen wennen. En als ze het kleintje in armen hebben...smelt, dan maakt de naam al helemaal niks meer uit. Als je met iedereen rekening moet houden wat ze wel en niet mooi vinden, dat krijg je nooit een naam of iedereen krijgt dezelfde naam. Maar op de den duur spreek je de naam uit als of het de normaalste naam van de wereld is. en waarschijnlijk gaan ze hem opden duur nog erg leuk vinden!

Ik heb ook mijn voorkeuren naar namen. Toch staat hij bij veel mensen boven aan het lijstje. Tja smaken verschillend. Maar daarom zou ik nooit het kind of de ouders vertellen dat ik de naam geen goede keuze vind. Dat is hun smaak. Misschien vinden ze onze keuze ook wel afschuwelijk. De naam die wij wel geweldig vinden. Tja pech gehad dan, ze wennen er maar aan.

Gewoon lekker doen wat jullie in het hoofd hebben!

Monique

Hoi Joy,

Ik zou gewoon lekker doen wat jullie mooi vinden.

Het is jullie kind en jullie moeten hem een naam geven die jullie allebei mooi vinden. Wat de anderen ook al schreven; je kan het onmogelijk iedereen naar de zin maken.
Er zullen altijd mensen zijn die de naam niet mooi vinden en commetaar hebben.
Maar die mensen zullen er vanzelf aan gaan wennen.
Ik vind het zoiezo al erg raar dat sommige mensen mensen tegen de ouders zeggen dat ze het een afschuwelijke naam vinden. Je mag dat natuurlijk wel vinden maar hou het dan lekker voor je.
Er zijn zoveel verschillende namen en smaken verschillen nou eenmaal. Gelukkig maar anders zou iedereen dezelfde naam krijgen.

Er zitten natuurlijk namen tussen dat ik denk;    oh wat ontzettend zielig voor dat kind. En dan voornamelijk de namen die een hoop bekende sterren VERZINNEN, bijv Vlinder, Bloem, Spijker etc etc..........(ik hoop nu maar dat er niemand meeleest die z'n kind zo heeft genoemd, zo ja dan zeg ik alvast sorry).

Dus GEWOON DOEN!!!!!!!!!!!!!

Kruimel

Bedankt iedereen voor jullie reacties!:)

T heeft wel geholpen, ik heb nu idd zoiets van .. vroeg of laat wennen ze toch wel aan die naam !..
bedankt!!
x, Joy

Hoi,

Bij het kiezen van een naam kan je het beste een aantal basisregels toepassen:
- vormen de initialen geen gekke combinatie, zoals C&A, V&D of zoiets
- sommige namen klinken leuk als je kindje nog een kindje is, maar klinken ze nog net zo leuk als je zoon/dochter strak in het pak zich moet voorstellen op een zakendiner of bij een belangrijke vergadering?

Toch iets om even bij stil te staan. Mijn advies is: kies een naam, die leuk af te korten is als je kindje klein is, maar toch als volledige naam enigszins serieus is.

Succes en er zijn enorm veel websites over namen en zo.

Anne

Terug
Bovenaan