Naamkeuze

Hi lieve dames,

Wij twijfelen al een lange tijd over een naam voor onze dochter (nu 30 weken zwanger). We vinden de naam Elin ontzettend mooi. Echter heet een van mijn (beste) vriendinnen Eline. Wat denken jullie? Ik zou het vervelend vinden als er constant de link met Eline gelegd gaat worden.. ik hoor graag jullie eerlijke mening,
 
Vind het ook echt een heel ander soort naam! Bovendien zit er geen ‘ie’ klank in, en het eindigd op een andere letter, dus als ik het zou horen zou mij waarschijnlijk niet eens de gelijkenis (in schrijfwijze) opvallen
 
Mij zou het wel opvallen, maar wat uitspraak betreft is het echt wel anders. En zijn de overeenkomsten zo erg als het een goede vriendin is? Vroeger deden ze niets anders dan vernoemen. Dan had je letterlijk dezelfde naam als je buurman, neefje en opa. 
 
Je kunt nooit echt invloed hebben op wat anderen denken. Wij hebben onze zoon wel vernoemd en zijn daar altijd trots op om te vertellen. Een vriendin van me heeft haar zoon dezelfde naam gegeven als de vriend van haar man. Toen ik een link maakte zei ze ach we vinden de naam gewoon leuk. Dan is de kous af lijkte me.
 
Hi!

Bedankt voor je reactie! Vernoemen is inderdaad niet erg maar we hebben er heel bewust voor gekozen dit niet te doen (naar ouders of belangrijke mensen om ons heen). Dat we dan toch op een naam uitkomen die maar 1 letter verschilt.. Ag, wat je zegt klopt natuurlijk. De uitspraak is anders. Dilemma…
 
Terug
Bovenaan