naamstress

Hey hallo allemaal,

Ik ben hier nu voor het eerts op dit forum,
aangezien ik nu behoorlijk begin te knijpen i.v.m onze naam ha ha.....

Wij twijfelen sinds gisteren ineens over onze meisjesnaam.....
dus ik wil heel graag reactie´s van buitenstaanders....

Fara of Roos..........................

Kom maar met jullie meningen ha ha

Succes allemaal met de laatste loodjes
en voor diegene die inmiddels bevallen zijn
GEFELICITEERD!!!!

Ik zou voor roos gaan, die hadden wij ook in eerste instantie. Het blijft een naam.
fara klinkt voor mij een beetje te veel buitenlands voor een hollands kindje?
Nou heel veel succes met het kiezen en de laatste loodjes :)

gr ilona juli mama

Hahaha ik ken het probleem. Liggen we 's avonds in bed en dan zeg ik tegen mn vriend: ik zit toch een beetje te twijfelen over de naam voor een meisje. Hij meteen in de stress hahaha... Uiteindelijk is het toch een andere naam geworden.
Maar om ff terug te komen op jouw vraag. Ik vind Roos wat gewoontjes, Fara vind ik wat specialer.
Ik krijg alleen bij allebei de namen een heel ander beeld qua kindje voor me. Als ik aan de naam Roos denk dan zie ik een vrolijk blond meisje voor me en als ik aan de naam Fara denk dan zie ik een wat ingetogen donkerharig meisje voor me (wat exotischer zoals spaans of turks ofzo)
Grappig he dat je dat kan hebben met namen :D

Veel succes met je keuze maken! Ik weet hoe moeilijk het kan zijn ;)

hier hetzelfde.. BIj Fara krijg ik ook het beeld van een buitenlands kindje. Roos vind ik leuk! hou wel van kort en krachtige namen!!

Persoonlijk vind ik beide namen leuk, alleen vind ik Fara bijzonderder. Roos vind ik inderdaad zoals hiervoor oa gezegd is iets te gewoontjes. Maar goed de keuze moet je toch echt zelf maken. Ik zou alle namen van het namenboek nog een keer nagaan als ik twijfelde, achter een naam moet je 100% kunnen staan, dan nog maar een keer alles bekijken.
Succes

Hoi Hoi,

Hier een feb 2012 moeder. Mijn oudste dochtertje heet Roos dus ik zou voor Roos gaan. Mijn dochtertje is wel half bengaals maar heeft wel donkerblond - zeer licht bruin haar. Namen zijn altijd lastig. De reden waarom wij voor Roos hebben gekozen is omdat mijn schoonmoeder in Bangladesh ook Roos heet maar dan op z'n Bengaals. Onze Roos is dus naar haar oma vermoemd.
Succes!

Groetjes mama van Rayen, Milan, Roos en Lana.

Ik vind Fara wel een hele bijzondere naam...
Maar ik hou zelf van bijzondere namen.. Ik zou zeggen doe wat je gevoel je ingeeft op het moment dat je je dochter in je armen hebt. ;-)

Terug
Bovenaan