naar 4 flessen gaan

ik wil eigenlijk proberen naar de 4 flessen te gaan. Nu krijgt mijn zoontje 5 flessen van 180 (plus melkpoeder) maar af en toe krijgt hij ze ook niet op, ik denk omdat hij geen honger heeft. De 1 na laatste voeding geven we 150 cc en de laatste voeding 210 cc, die gaat helemaal op. Wie geeft ook 4 flessen (en wat voor tijden?). Hij is nu trouwens 14 weken oud. Als hij 4 maanden is gaan we ook beginnen met fruit en groente daar is hij nu al erg nieuwsgierig naar.

 
Hallo Lia

Mijn zoontje Tom van 16 weken krijgt 4 flessen voeding van 220 cc. dit op aanraden van het cb. Het is een stevig mannetje maar toch liet hij met 5 flesjes ook geregeld wat staan. De tijden zijn 8.00 - 13.00 - 18.30 en 23.00 Sinds deze week krijgt hij om 11.00 een beetje fruithap.

Groetjes, Antoinette
 
Hi Antoinette,

Hoe doe je dat met schepjes poeder, het is toch 1 schepje per 30cc, dus dan heb je of 210 of 240? Of doe je er een half schepje in?

Groetjes,
Lia
 
Ik wilde mijn zoontje van 14 weken ook 4 flessen gaan geven omdat hij goed doorsliep en er wel aan toe was ,dacht ik.
Toen ik hierover belde met het cb vertelde ze me dat dat nog niet mocht omdat ze op deze leeftijd nog niet langer dan 8 uur acterelkaar mogen slapen i.v.m een te lage bloedsuikerspiegel. Ze slapen dan te diep in met kans op wiegedood. Ik geef dus nu weer een late voeding (23.00 u) en hij wordt om half 6 alweer wakker.Toen ik dit nog niet wist gaf ik de laatste fles om 21.00 /21.30 u en sliep hij lekker door tot 7 .00/8.00 u.
Ik zou dus wel 4 flesen willen geven maar durf het risico toch niet te nemen.
Ik hoop dat als hij straks fruit en groente krijgt dat het dan wel mag.
 
bedankt allemaal. Wel raar dat van het CB niet langer dan 8 uur achterelkaar mag slapen. Hij slaapt nu namelijk van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends, dat is toch ook 9 uur. Ik zal dan maar nog even wachten met 4 flessen, en maar doorgaan met de 5. Hopelijk als het groente en fruit mag, dat het dan ook naar 4 flessen kan gaan.

Bedankt,
Lia
 
Ik heb toevallig ook bij het cb gevraagd of ik kon proberen over te stappen naar 4 voedingen (bv in mijn geval, mijn dochter is 14 weken). Dit werd me afgeraden, maar er is niets gezegd over niet langer dan 8 uur achter elkaar slapen. Ik mocht de laatste voeding rustig om half 10 of 10 uur geven en dan de volgende dag weer om circa 7 uur. Ik heb begrepen dat het beter is tot 4 ½ à 5 maand te wachten voordat ik het aantal voedingen terug breng.
 
Ons zoontje zit ook sinds hij 15 weken is op 4 flessen. Hij krijgt om 0700 1200 1700 en 2200 uur. Gaat heel goed en hij drinkt veel beter. In de flesjes zit 210 water + schepjes
 
Terug
Bovenaan