naar 4 flessen....

Hallo!
Sinds gister ben ik overgegaan van 5 naar 4 flessen. 210cc water+7 schepjes Ha-voeding. En in de laatste Nutrix. Nu lees ik her en der dat je dan wel moet bijvoeden.
Ik wacht hier nog even mee tot 6 maanden (nu 5 maanden).
Zijn er meer van jullie die 4 flesje geven zonder bijvoeding?
En hoeveel Nutrix doen jullie in de avondfles?
Groetjes van Bloem

Hoi,
Isis is nu 5 maanden en 1 weekje jong. Ze krijgt ook 4 flessen Hypo Allergeen, 21 + 7 schepjes, in de laatste fles (rond 19:45uur) doen we 3 maatschepjes Nutrix (ik gebruik een maatschepje dat bij de Nutrillon flesvoeding zit) dat staat gelijk aan 2 kleine eetlepels. Dit lijkt voldoende voor haar, daarna zit ze behoorlijk vol en buikt lekker uit!
Wij zijn ook nog niet begonnen met bijvoeding. De arts vanb cb adviseerde om te gaan proberen met 5,5 maand, over 1 week dus! Ik weet nog niet precies wanneer ik haar hapjes moet geven, ze slaapt nog best veel overdag! Ik lees hier vaak dat kleintjes een fruithapje krijgen rond10:00uur, maar dan slaapt Isis. Dus dat word nog even uitproberen en afwachten,
x Esther (Isis 29-11-06)

Beste moeder

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jou goed lijkt.
Mijn zoontje had met 4 maand behoefte aan minder flessen en meer anders. Dus kreeg hij fruithapjes en af en toe flesjes met roosticee zonder suiker. Vult wel maar is zeker niet ongezond! Kijk gewoon goed naar je kleine. Is hij tevreden? Dan laat je het lekker zo. Hij geeft dan vanzelf wel aan wanneer hij meer wil. Loopt hij nu al vaak te jengelen en zeuren. Dan zou ik het gewoon proberen.
Groetjes Laura

Hoi!
Mijn zoontje is ook zo'n hongerlap, maar ik geef hem gewoon nog 5 voedingen. Gewoon je gevoel volgen. Moederinstinct weegt vaak zwaarder dan alle goedbedoelde adviezen!
Groetjes, Christel

Hi Bloem,
Onze dochter van 5,5 mnd krijgt 4 voedingen vanaf dat ze 4 mnd is. In de laatste fles krijgt ze rijstebloem. Nooit meer wakker geworden 's nachts, gewoon klokje rond geslapen. Ze spuugt erg veel, dus we geven alleen die 4 voedingen, verder krijgt ze niks. Ookal spuugde ze niet zoveel, zeiden ze op het cb dat het toch wel beter is om te wachten met bijvoeding totdat ze 6 mnd is. Wij gaan zelfs wachten tot 9 mnd. op aanraden van de kinderarts. Dus écht heel noodzakelijk is het niet. In de opvolgmelk zit alles dat ze nodig hebben.
groetjes Judith

Hahaha!
Ik ben bang dat ik de kroon span...
Mijn zoontje kreeg met krap 3 maanden zijn eerste fruithapje...
Hij is een super hongerige baby en hij had met 2,5 maand naast zijn flesjes nog behoefte aan "iets".
Hij zocht en zocht en vond alleen zijn handjes per toeval en die vullen niet.
Toen ben ik voorzichtig met het fruithapje begonnen. En dat ging goed.
Lekker, maar vullen...nee.
Dus cb gebeld en die zeiden me met Nutrix rijstebloempap te beginnen.
In plaats van een flesje moest ik een papje maken van 100 cc Nutrilon forte + Nutrix en met de lepel geven... Best lastig bij een kindje van amper 3 maanden...
Kortom, ze gaven me op het einde een soort "vrijkaart" zo van: probeer maar wat.
Resultaat: 5x 210 cc Nutrilon forte + 6 a 7 schepjes Nutriton johannesbroodpitmeel tegen spugen en de laatste fles om 20 uur geven i.p.v. 22 uur.
Had al een uurtje afgebouwd 's avonds...
Supertevreden kind en niet te dik!

Groetjes,
Dyonne

Terug
Bovenaan