Naar 4 voedingen gaan

hi,

hoe heb je door dat je kind naar 4 voedingen wil gaan? Mijn zoontje is nu 4 maanden en de laatste fles is een drama, gister heeft hij die niet eens opgedronken misschien maar 20cc en wel tot 's ochtends geslapen, hij heeft die fles dus niet meer nodig. maar volgens het cb moet ik 5 voedingen blijven geven tot 6 maanden, 900cc??? dit is toch niet nodig? Op het pak staat ook vanaf 4 maanden 4 voedingen maar dan wel van 180 cc, krijgt hij dan niet teweinig, zou 4 keer 210cc niet beter zijn? Ik hoor het graag.

Dank je,
lia
 
Hoi,

Mijn dochter is nu 5 maanden en krijgt al een maand nog maar 4 flessen van 180cc.
Ze groeit hier prima op en geeft ook niet aan dat ze meer wil.
Ze kunnen op het cb wel zeggen dat hij 5 flessen moet, maar als hij dat niet wil dan houd het snel op.
Ik zou gewoon kijken hoeveel je zoon zelf wil en als je bang ben dat hij te weinig vocht krijgt, dan geef je toch gewoon wat vocht extra.

Groetjes Bianca
 
Hoi Lia,

Mijn zoon was 4 ½ maand toen hij over ging op 4 flessen (laatste fles pap).
Hij krijgt 4 x 210 cc.
Ook bij hem was de laatste fles een ramp. Hij is nu bijna 6 maanden en doet het prima, groeit goed.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Ik kreeg zelfs het advies van het cb om het zo te doen.

Groetjes,

Hester
 
Hallo Lia,

Mijn zoontje is vier en een halve maand en krijgt sinds twee weken ook nog maar vier flessen per dag van 180 ml. Op advies van het cb ben ik begonnen met superfijn gepureerde fruithapjes. Deze pas ik in in het schema, hij krijgt dus als hij wakker wordt een flesje, dan zo rond elf uur wat fruit, zo rond twee uur weer een fles, rond vijf uur/half zes weer en dan s'avonds voor het slapen gaan wederom een flesje van 180 ml aangevuld met rijstebloem. Zo komt hij volgens het cb toch aan voldoende vocht en voeding...... Wellicht een idee,

Succes groeten Nelleke
 
Hoi,

Onze zoon is pas 2,5 maand en krijgt soms die laatste fles ook al niet....
Over het algemeen 4 dagen krijgt die 5 voedingen en de 5e dag slaapt die door als die om 7 uur op bed komt...
Wist niet dat dat kwaad zou kunnen?!

Nijn
 
Hallo lia,

Mijn zoontje is nu ook 4 maanden en een week en krijgt vanaf gisteren ook 4 flesvoedingen van 180 cc en tussendoor een fruithapje (half potje). Ik moest van het buro naar vier voedingen terwijl ik vijf voedingen gaf van 180 cc. De eerste dag is goed gelukt.

Groetjes
 
Wat geeft het cb toch verschillende adviezen! Ik geef mijn dochter al vanaf haar twaalfde week vier flessen. Het cb bleef bij mij er juist op aandringen dat ik vijf flessen moest blijven geven tot 6 maanden, maar ik heb het niet gedaan. Julia sliep al snel 12 uur aan een stuk en dan kreeg ik in de overgebleven tijd echt geen vijf flesesn naar binnen.

Ze is nu vijf maanden en krijgt vier x 210 cc + 7 schepjes. Schema: 08.00 -13.00 uur- 17.00 uur en 21.00 uur. In de laatste fles paar schepjes Nutrix en in de ochtend een fruithapje

Succes!
gr, charlotte
 
Terug
Bovenaan