naar bed brengen

Hallo,

Mijn dochtertje van 3 1/2 jaar wil altijd alleen maar door mij naar bed gebracht worden. Als mijn man haar een keer brengt huilt ze het hele huis bij elkaar en is ze volledig overstuur. Wij maken ons daar  veel zorgen over, omdat we het niet normaal vinden. Hebben jullie ook zo'n peuter en zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Groetjes, Natalie
 
Hoi Natalie

Ons dochtertje heeft ook zo'n periode gehad, ze was toen ongeveer 2,5 denk ik.
Alleen mama mocht haar naar bed brengen. We hebben het toen consequent aangepakt, en haar omstebeurt naar bed gebracht, dus de ene avond mama, de andere papa. We gaven niet toe aan haar buien.   Ik ben zelfs wel eens net voor bedtijd het huis uitgegaan, en dan was er niets aan de hand, en bracht mijn man haar in alle rust naar bed.
Wij hadden  het idee dat het gewoon uitproberen was, en uiteindelijk heeft onze manier geholpen. Het maakt haar nu niet meer uit wie haar naar bed brengt, alleen als ze heel erg moe is , heeft mama wel de voorkeur.
Misschien heb je hier wat aan.

groetjes
Melanie
 
hallo natalie

ik denk dat je dochter je aan het uittesten is hoever ze kan gaan.
overdag is pa wel goed maar als het aankomt op het naar bed gaan schreeuwt ze om jou aandacht.
als dit zo doorgaat kan je man haar helemaal niet meer naar bed brengen en steunt je dochter helemaal op jou, dat kan en wil je toch niet. het moet toch ook andersom kunnen?!
mijn dochter vertoonde ook dit gedrag maar we hebben stug volgehouden dat ze twee keer per week door paps naar bed werd gebracht en dit gaat heeeel erg goed.
nu vraagt ze er zelfs zelf om!!
maak er een spelletje van dat paps bijv. een trein is of de brandweer en leidt haar af.
succes ermee.

groeten miranda
 
Hoi
Onze dochter (bijna3) heeft een aantal maanden geleden ook zo'n periode gehad, wilde alleen maar door mij (mama) naar bed gebracht worden. En als ik er dan niet was omdat ik moest werken, bleef ze gewoon wakker tot ongeveer 22.00u. En elke keer als papa het weer probeerde keihard brullen, en dan wist ze gewoon dat ze er weer uit mocht omdat anders onze zoon van 5 ook niet kon slapen. Op een gegeven moment maar gewoon hard laten brullen en ook door papa naar bed laten brengen wanneer ik gewoon thuis was. Inmiddels maakt het haar niet meer uit.
Dus even volhouden.
 
Terug
Bovenaan