Naar bed is huilen

<p>Onze dochter is 23 juli geboren. Nou weet ik dat baby’s tot 6 weken geen dag en nacht ritme hebben. Maar bij ons zit er wel een patroon in. Heel de dag een heerlijk zoete rustige baby, en na de fles van 9 uur die ik al op bed geef. Word ze wakker tot een uur of 2. Varieert van stil dat ze lekker lig te kijken en niet naar haar bed wil alleen bij mama of papa tot krijsen dat ze er bijna in blijft hangen zo lijkt het. Iemand ervaring? Of tips? liefs</p>

Misschien ligt het er aan dat je de fles op bed geeft ipv in de armen zoals overdag? Daardoor een andere drinkhouding en daardoor krampjes of andere ongemakken. Ik zeg maar wat. Anders gewoon lekker bij jullie houden, ze is nog zo klein. Dan maar mee op de bank nemen en serie kijken, zo deden wij dat. Ze gaat vanzelf opeens in slaap vallen 's avonds, echt!

Wij deden ook zoals Eefvie.
Rond 21u kreeg onze zoon op die leeftijd zijn moeilijk moment en moest hij duidelijk ontladen van de dag. Meeveren is alles wat je kunt doen, vrees ik. Na een tijdje zul je merken dat er verandering in komt om dan misschien na een drukke dag weer precies zoals nu het moeilijk te hebben. 
Het is even aanpassen om nog niet in termen van bedtijd te denken, ook voor jezelf. Want volgnede week kan ze opeens een heel ander ritme of patroon hebben. Meeveren dus, zeker de eerste 3-6 maanden.
Op die leeftijd wilde mijn zoon ook alleen maar bij ons zijn, is echt heel normaal ook. ik heb hem veel gedragen in de doek en hij sliep bij ons in de woonkamer of  de cosleeper wanneer wij gingen slapen.

Jup hier ook savonds willen clusteren. We hebben hem gewoon beneden mee op de bank genomen (serie gekeken) en in slaap laten vallen. Daar hebben ze dan toch gewoon behoefte aan.
Ik vond het eigenlijk wel een heel fijn moment! Toen dat niet meer was en hij vanaf half 8 tot ergens in de nacht doorsliep miste ik hem er echt bij haha.
Succes en zoals hierboven gezegd: lekker met je kindje meeveren dat werkt het beste en kost het minste energie! Je kunt ze daarmee niet verwennen tot ongeveer 5 a 6 maanden ?
Groetjes! 

Nou, niet alleen de eerste 6 weken hoor.. daarna is het ritme vaak ook nog ver te zoeken en loop je avonden lang rondjes in huis met een baby op de arm die krampjes heeft ;)
Mijn 2 dochters gingen pas echt 'naar bed' (rond 22.00/23.00!) toen ze zo'n 3-4 maanden waren. Daarvoor was het vaak onrustig s avonds en zaten ze idd veel op schoot of liepen we rondjes door huis met een krijsende baby.
Hoort er helaas allemaal bij, laat je kindje lekker beneden bij je. Er komt echt een dag dat het voorbij is. Ze hoeft echt nog lang niet s avonds in dr bedje te slapen,  ze is net 1 weekje oud... de meeste onrust moet nog komen, dan weet je het vast! ;)

Hoe ‘vervelend’ en ‘vermoeiend’ je het misschien nu ervaart, probeer er ook van te genieten. Ik heb echt het geluk dat mijn zoontje van bijna 15 weken een heel goed ritme heeft en al een heel tijd de nacht doorslaapt. Ook gaat hij nu sinds een week of 3 om 19:00 naar bed (echt naar zijn eigen behoefte). Nog een fles rond 21:30 uur en dan de nacht door tot 6:00. Heerlijk natuurlijk maar nu misboek echt de knuffel en clustermomentjes. Het is gewoon geen niet zo’n knuffelaar meer. En het lichaampje dat heerlijk op me ligt of tegen me aan mis ik wel hoor. 

Terug
Bovenaan